تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سیستان و بلوچستان از تهران جلو زد

آمار سرمایه‌گذاری‌های خارجی مصوب تحت پوشش قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال سیستان و بلوچستان بیش از 70 درصد حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب را به خود اختصاص داده که بیشترین حجم این سرمایه‌گذاری است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، بر اساس این آمار در فروردین ماه سال جاری در بخش صنعت، معدن و تجارت در ایران تعداد ۱۸ مورد طرح با ارزش ۴۱۷.۴ میلیون دلار با مشارکت سرمایه گذار خارجی صورت گرفته است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بیشترین سرمایه‌گذاری بر اساس حجم نیز در پنج استان سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، اصفهان و کردستان صورت گرفته که سهم این پنج استان به ترتیب به ترتیب ۷۸،‌ ۸، ۶،‌ ۳ و ۳ درصد بوده است.

همچنین آلمان ۷۶ درصد،‌ اتریش و امارات هر کدام ۷ درصد،‌ چین ۳ درصد و ایتالیا ۲ درصد از حجم سرمایه‌گذاری خارجی را انجام دادند که بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی است.

از بین ۱۸ شرکت ثبت شده نیز ۶ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی و ۹ شرکت به صورت مشارکتی با شرکای داخل و ۳مورد بصورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT است.

سهم صنعت از سرمایه‌گذاری خارجی؛ ۷۸ درصد

بر اساس این گزارش سهم صنعت از این طرح‌ها  ۷۸ درصد و سهم تجارت و معدن هر کدام ۱۱ درصد از لحاظ تعداد است، به‌طوری‌که ۱۴ طرح به ارزش ۴۱۶.۲ میلیون دلار در بخش صنعت،‌ دو طرح به ارزش  ۶۸۰ هزار دلار در بخش معدن و دو طرح به ارزش ۵۰۰ هزار دلار در بخش تجارت با مشارکت سرمایه‌گذاری خارجی صورت گرفته است.

همچنین سرمایه گذاری در حوزه تجارت شامل طرح ایجاد نرم افزار روابط بین کارفرما و پیمانکار و تولید لباس بوده و بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این بازه زمانی در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی و ساخت کک، فراورده‌های حاصل از تصفیه تفت و سوخت‌های هسته‌ای صورت گرفته است.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics