تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مسیر اشتغال از مهارت‌آموزی عبور می‌کند

معاون وزیر و رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور با بیان اینکه اشتغال درخواست اصلی و کنونی جامعه است، گفت: راه‌حل خروج از بیکاری موجود در جامعه از مسیر مهارت‌آموزی عبور می‌کند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در شورای مهارت‌آموزی استان تهران اضافه کرد: برای نهادینه‌سازی فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه، اگر قصد ایجاد تریبون در کشور داشته باشیم، اجرای برنامه‌ها در پایتخت بهترین الگو و بلندگو محسوب می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی یادآورشد: انقلاب صنعتی چهارم ویژگی های خود را دارد و جنس آن با سایر انقلاب ها متفاوت است.

هاشمی افزود: امروز حضور در شبکه های مجازی و بهره گیری از آن در همه زمینه ها یک واقعیت است و باید دید که چه میزان خود را با چنین فضایی هماهنگ کرده‌ایم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: سه ویژگی انقلاب صنعتی چهارم سرعت، وسعت و اثرگذاری است و امروز به آسانی می توان تاثیر تکنولوژی را در همه مسائل مشاهده کرد.

وی اظهارداشت: در آینده قطعا ماشین و رایانه جانشین تفکر و نیروی کار خواهد شد و این به نفع کارفرما و فضای تولید و زیان کارگر است.

هاشمی خاطرنشان کرد: این فضا در یک صورت می تواند به زبان کارگر نباشد و آن اتکای نیروی کار به مهارت ها و توانمندی های روز و هدایت آنان برای بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید پذیرفت که حتی اگر نیاز به مهارت آموزی تمامی نیروهای انسانی در اسناد توسعه ای و قانون نیامده باشد هم، نیاز بازار کار امروز و آینده ای است که از قبل تصمیم گیری در زمان کنونی ساخته می شود.

وی ادامه داد: بیکاری عامل کسالت جامعه است و امروز می توان شاهد هدر رفت سرمایه انسانی بود.

هاشمی تاکید کرد: وقتی به اشتغال و جامعه توانمند می خواهیم بیاندیشیم باید به خاطر داشته باشیم که راهکار آن در بهره گیری از نیروی انسانی توانمند و ماهر نهفته است.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه انسان توانمند یعنی جامعه توانمند، گفت: ما ضعیف شده ایم و آمار نیروهای متقاضی مهارت آموزی و کار آموزی دانشگاه ها موید این موضوع است.

وی افزود: امروز ۴۵ تا ۵۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها برای ورود به بازار کار متقاضی شرکت در کارگاه های فنی و حرفه ای آزاد و دولتی هستند.

هاشمی خواستار تدوین سند مهارت آموزی در استان تهران شد و تاکید کرد: با این سند راهبری مهارت در کنار اسناد بالادستی و آینده پژوهی، تقاضاهای کار و اشتغال خود را نشان می دهد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار حضور اتاق بازرگانی ایران و نظام مهندسی ساختمان در کنار تدوین سند توسعه مهارت استان تهران شد و بر لزوم به کارگیری نیروهای ماهر در اجرای تمامی پروژه های پیمانکاری برای دستیابی به نتیجه مطابق با استاندارد تاکید کرد.

وی تصریح کرد: چگونه به یک پیمانکار به راحتی اجازه می دهیم که نیروهایی را به کارگیرد که فاقد مهارت های لازم است و از همین رو باید بر این عملکرد نظارت لازم را داشته باشیم.

هاشمی این اقدامات را جزء بدیهی ترین نیازها خواند که توجه به آن منتج به اشتغال می شود و اعلام کرد: اگر همین مهارت محوری را ارتقا بخشیم تهران در کنار مهاجرپذیری می تواند مهاجر فرست نیز باشد.

در پایان این مراسم احکام مسئولان و متولیان حاضر برای تدوین سند توسعه مهارت استان تهران صادر و تحویل شد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics