تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

لزوم کاهش سود سپرده‌های بانکی برای رونق بخش تولید

محمدرضا دشتی: «با وجود پرداخت سودهای بالا به سپرده‌های مردم در بانک‌ها هیچگاه پول‌ها در چرخه تولید قرار نمی‌گیرد و باید نظام بانکداری اصلاح شود.»

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه متاسفانه سوداگران تعیین کننده قیمت‌ها در بازار خودرو، مسکن، طلا و ... هستند، گفت: اگر جلوی این سوداگری ‌ها گرفته شود، چرخه اقتصاد به سمت واقعی‌سازی پیش رفته و کالاها با قیمت تمام شده به دست مردم می‌رسد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به لزوم انجام اقداماتی برای ناامن کردن فضای امن بازارهای غیرمولدها اظهار کرد: مجلس باید در سال جهش تولید تمرکز خود را بر روی وضع قوانین و انجام نظارت برای رفع موانع تولید قرار دهد تا با رساندن کالاها به صورت مستقیم به دست مردم، دست دلال ها کوتاه شود زیرا با وجود این دلال‌ها حتی افزایش تولید هم سود را نصیب مردم نمی‌کند.

 

دشتی با تاکید براینکه با وجود پرداخت سود بالا به سپرده‌های مردم در بانک‌ها هیچگاه پول‌ها در چرخه تولید قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: این موضوع باعث شده تا مردم سرمایه‌های خود را به سمت تولید نبرند و بنابراین با افزایش نقدینگی، قیمت‌ها هم افزایش یافته است.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس  ادامه داد: متاسفانه با وجود تاکیدات مراجع عظام عزمی برای اصلاح نظام بانکداری در کشور وجود ندارد، باید پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها و همچنین وام‌های پرداختی به تولیدکنندگان کاهش یابد تا تولید رونق بگیرد، بسیاری از کشورهای دنیا مانند ژاپن سود وام‌های مختص به تولیدشان منفی است.

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics