تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دعوت از موتورسواران برای استفاده از بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث

مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی با بیان اینکه رویکرد این صندوق «حمایتی» است، از راکبین موتورسوار و ماشین‌آلات کشاورزی دعوت کرد از مهلت سه ماهه استفاده از بخشودگی جرائم بیمه شخص ثالث استفاده کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایبنا، علی جباری در آستانه آغاز اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث از اول تیرماه تا پایان شهریورماه اظهار داشت: صندوق به عنوان نماد عدالت اجتماعی در جامعه اسلامی با رویکرد حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و پشتوانه صنعت بیمه تشکیل شده است و در همین جهت در دوره‌های زمانی مشخص با بهره‌گیری از ظرفیت های قانون بیمه شخص ثالث در جهت گسترش فرهنگ بیمه گری و بیمه پذیری، طرح بخشودگی جرایم دیرکرد تمدید بیمه نامه شخص ثالث را اجرایی می کند. لذا در این راستا با پیشنهاد صندوق و موافقت اعضای مجمع عمومی، بیمه مرکزی و هیات نظارت صندوق جرائم مربوط به نداشتن بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی سراسر کشور از تاریخ اول تیرماه یک هزار و سیصدو نود و نه به مدت سه ماه بخشیده شده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور هدف اصلی صنعت بیمه است تا بواسطه بیمه، آرامش فکری و روحی در جامعه ایجاد شود؛ با تصویب قانون بیمه شخص ثالث و اجرای آن از سال ۹۵ این ظرفیت قانونی پدید آمده تا با طرح‌های تشویقی جمعیت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه معتبر را کاهش دهیم.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور در ادامه با دعوت از راکبین موتورسیکلت‌ها برای بهره‌مندی از فرصت بخشودگی جرایم افزود: یک فرصت مناسب ایجاد شده است تا با همکاری صندوق و صنعت بیمه کشور؛ موتورسیکلت‌ها و ماشین آلات کشاورزی فاقد بیمه نامه بتوانند از بخشودگی جریمه استفاده کنند که این کار یک حرکت ملی برای کاهش سهم وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه است.

 

جباری با اشاره به تلفات حوادث رانندگی در کشور گفت: سالانه میلیاردها تومان خسارت جانی در جاده‌ها و راه‌های کشور اعم از شهری و روستایی رخ می‌دهد که در درجه اول جان ارزشمند یک وطن در این حوادث از دست می‌رود و خسارت بزرگی هم روحی و هم اقتصادی به جامعه وارد می‌شود. در درجه دوم خانواده بازمانده و مقصر حادثه هستند که اگر یک پوشش مناسب بیمه‌ای برای دیه وجود نداشته باشد مشکلات بسیاری پدید می‌آید.

 

مدیرعامل صندوق تامین خسارت بدنی کشور ادامه داد: بحمدالله با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی کشور امروز زندانی با موضوع دیه حوادث رانندگی در کشور نداریم و تلاش صنعت بیمه و صندوق بر این بوده است با تسهیل شرایط خرید بیمه نامه شخص ثالث همه وسایل نقلیه موتوری پوشش کافی داشته باشند.

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics