تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

6 ماده غذایی تاریخ گذشته که میتوان باز هم از آن استفاده کرد!

حتماً برای شما هم اتفاق افتاده که گاهی مجبورید مواد غذایی را به دلیل انقضای تاریخ در سطل زباله بیندازید. ما در این گزارش به ارائه پیشنهاداتی برای استفاده مجدد از مواد غذایی تاریخ گذشته پرداخته‌ایم.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از طلا ،تمام محصولات دارویی و غذایی توسط سازمان غذا و دارو، با تاریخ تولید می‌شود. درج تاریخ بر روی محصولات نشان‌دهنده کیفیت و بی‌خطر بودن مصرف آن محصول است. بنابراین در صورتی ‌که تاریخ انقضای محصولی یک سال پس از تاریخ تولید باشد، مصرف آن در این فاصله زمانی( از تاریخ تولید تا تاریخ انقضا) بلامانع و بی‌خطر است؛ چنانچه محصولی را بیشتر از تاریخ انقضا نگه ‌دارید، ممکن است متوجه تغییری در ظاهر، بو و حتی طعم محصول نشوید اما اکثر محصولاتی که تاریخ انقضایشان می‌گذرد، دارای باکتری‌هایی هستند که خوردن آنها می‌تواند سلامتی‌تان را به خطر بیندازد اما از آنجایی ‌که نه دلتان می‌آید محصولات تاریخ گذشته را دور بیندازید و نه می‌توانید آنها را بخورید؛ در چنین مواقعی می‌توانید آنها را در موارد دیگری استفاده کنید:

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

1- سس مایونز

سس مایونز از آن دسته مواد غذایی است که خوردن آن حتی پس از یک روز انقضا می‌تواند باعث مسمومیت شود زیرا سس‌ها مستعد رشد باکتری هستند اما در صورت گذشتن تاریخ انقضای سس مایونز آنها را دور نیندازید بلکه در موارد زیر از آنها استفاده کنید:

- براق کردن برگ گیاه: پارچه را به کمی سس آغشته کرده و روی برگ‌ها بکشید تا براق شود.

- براق کردن استیل ضدزنگ: برخی از وسایل خانه مثل گاز، یخچال، ماکرویو، ماشین لباسشویی و... از جنس استیل هستند و به‌سرعت جای انگشت روی آنها می‌ماند اما سس مایونز به‌راحتی جای لک را از روی سطوح استیلی پاک‌کرده و آنها را براق می‌کند.

- روان کننده لولا: کمی سس مایونز را با انگشت روی لولای صدادار بزنید، سپس چند بار در را باز و بسته کنید تا لولا از صدا بیفتد.

- نرم‌کننده مو: مقدار مناسبی از سس را روی پوست سر خود ماساژ داده و بگذارید حدود 30 دقیقه بماند. سپس به‌طور معمول شامپو بزنید؛ در این صورت خواهید دید که چقدر موهایتان نرم و براق می‌شود.

- نرم‌کننده پوست: اگر قسمت‌هایی از بدنتان مثل روی آرنج، زانو و پاشنه پا خشک‌ شده است، مقداری سس مایونز تاریخ گذشته را به مدت 10 دقیقه روی پوست گذاشته، سپس با آب ولرم بشویید.(1)

 

2- ماست

شما می‌توانید از ماست تاریخ گذشته، ماسک صورت درست کنید. ماست مملو از اسیدلاکتیک است که به بیرون کشیدن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند تا پوست درخشان‌تر شود.

دو قاشق غذاخوری ماست تاریخ گذشته را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط ‌کنید و آن را برای مدت 15 دقیقه روی پوست گذاشته، سپس با آب گرم بشویید.

 

 

3- شیر

خوردن شیر فاسد و تاریخ گذشته بدون شک شما را مسموم خواهد کرد اما استفاده از همین شیر برای تهیه نان، بیسکویت و کیک نه‌تنها مشکلی به وجود نمی‌آورد بلکه باعث بافت نرم نان می‌شود. قرار گرفتن شیر در درجه حرارت 62 درجه سانتی‌گراد هنگام پخت نان یا کیک، باعث از بین رفتن باکتری‌های موجود در شیر خواهد شد.

 

4- تخم‌مرغ

تخم‌مرغ‌ها اکثراً دارای تاریخ تولید و انقضا هستند اما چنانچه تخم‌مرغی بدون تاریخ بود، می‌توانید از طریق بو و یا تغییر رنگ زرده و سفیده متوجه خرابی یا سالمی آن شوید. در صورت خراب شدن تخم‌مرغ می‌توانید در زمینه‌های زیر از آن استفاده کنید:

- تقویت خاک گلدان و باغچه: پوست تخم‌مرغ به دلیل کلسیم و سایر مواد معدنی، برای باغبانی بسیار مفید است. آنها را به قطعات ریز خرد کرده و در اطراف گیاهان قرار دهید. این کار به جلوگیری از پوسیدگی شکوفه‌ها و دور نگه داشتن حشرات مزاحم از گیاهان کمک می‌کند.

- ساخت ماسک صورت: پوست تخم‌مرغ را در مخلوط‌کن خرد کنید؛ سپس آن را با سفیده تخم‌مرغ آغشته کرده و آن را روی صورت بمالید تا خشک شود. درنهایت آن را با آب شستشو دهید. این ماسک به سفت و نرم شدن پوست کمک می‌کند.

 

5- قهوه

قهوه اگرچه دارای تاریخ انقضا است اما تا زمانی که عطر و طعمش تغییر نکرده، قابل استفاده است. حال اگر قهوه غیرقابل مصرفی داشتید، آن را دور نیندازید بلکه در موارد زیر از آنها استفاده کنید:

- کود گیاهی: زرد و پژمرده شدن برگ گیاهان اغلب به دلیل کمبود پتاسیم است. پودر قهوه به دلیل آن که حاوی عناصر مهمی ازجمله نیتروژن، پتاسیم و فسفات بوده و Ph آن معادل 9/6 است، محیط خاک را اسیدی کرده و شرایط را برای رشد و پرشاخ و برگ شدن گیاهانی مانند رز، سرخس، کاج، تمشک، زغال‌اخته، دیگر گیاهان برگ سبز که خاک اسیدی را می‌پسندند، فراهم می‌کند.

- بوگیر: قهوه را با حرارت ملایم در فر خشک‌کنید، سپس از آن برای گرفتن بوی نامطبوع یخچال، کفش، سرویس بهداشتی و... استفاده کنید.

- رنگ کردن پارچه: مقداری پودر قهوه را درون آب گرم بریزید و پارچه یا لباس موردنظر را درون آن قرار دهید. چند ساعت صبر کنید تا قهوه جذب پارچه شود؛ سپس آن را با آب سرد بشویید.

- خمیربازی: با مخلوط کردن مقداری قهوه، نصف فنجان نمک، یک یا دو فنجان آرد سفید و مقدار لازم آب می‌توانید برای کودکان خمیر بی‌خطر و جالبی درست کنید.

 

6- چای کیسه‌ای

چایی‌های کیسه‌ای اغلب تا 6 ماه تاریخ انقضا دارند و بعد از این تاریخ حتی در بسته‌بندی مهر و بوم شده هم قابل ‌استفاده نیستند اما چای کیسه‌ای تاریخ گذشته کاربردهای فراوانی دارد از جمله:

- آب‌رسانی به پوست خشک: چای کیسه‌ای را درون آب جوش بگذارید و اجازه دهید تا چای خنک شود؛ سپس پنبه را آغشته به چای کرده و روی صورت بمالید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای کیسه‌ای به‌خصوص چای سبز کیسه‌ای برای آب‌رسانی و نرم شدن پوست بسیار مفید است.

- کاهش تیرگی زیر چشم: چای کیسه‌ای را درون آب جوش گذاشته، سپس آن را درآورده و صبر کنید تا خنک شود؛ درنهایت چای کیسه‌ای را برای چند دقیقه روی چشمان خود بگذارید. کافئین و آنتی‌اکسیدان موجود در چای به درمان مشکلات چشم کمک کرده و استفاده از انواع دم‌نوش‌های گیاهی می‌تواند التهاب، پف، ورم، سیاهی و قرمزی دورچشم را از بین ببرد.

- تسکین آفتاب‌سوختگی: چای کیسه‌ای می‌تواند یک داروی عالی برای درمان آفتاب‌سوختگی باشد زیرا حاوی اسید تانیک است. سه عدد چای کیسه‌ای را در یک لیوان آب سرد قرار دهید و به مدت سه تا پنج دقیقه صبر کنید تا خیس بخورد؛ سپس کیسه را به‌آرامی رو قسمت‌های سوخته پوست بگذارید.

- بخور دادن: چای کیسه‌ای را درون یک‌کاسه آب گرم قرار دهید. روی سرتان حوله یا پتو بکشید و به مدت 10-15 دقیقه بخور دهید. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در چای باعث باز شدن منافذ پوست شده و جوش‌های سرسیاه را بیرون می‌آورد.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics