تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در مورد نقدینگی، رشد اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نکاتی را درباره نقدینگی، رشد اقتصادی و تأمین کالاهای اساسی ارائه کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در یادداشتی نوشت:

1-آخرین آمارنقدینگی علی رغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد است. باتوجه به اقدامات در دست اجرا، پیش بینی می شود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر ازرشد سال قبل، بشود. صاحب نظران اقتصادی می دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاست ها، دانال نرخ سود است و هیأت عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ ها در دالان را به سمت تورم هدف انجام می دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

2-پیش بینی رشد اقتصادی منفی 6 درصد توسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، در بدبینانه ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و ضندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشد سال گذشته مرتکب شده بود، تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل ر اصلاح می کرد، به عدد متفاوت تری از آنچه اعلام کرده است، دست می یافت. در ضمن، به نظرم این پیش بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده، که چنین چیزی، اساساً برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.

 

3-استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور و با تصمیم و نظر ایران انجام می گیرد و تنها بخشی از گشایش هایی است که به تدریج اتفاق خواهد افتاد. برنامه ریزی و تلاش برای تأمین به موقع و کافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می دانیم.
 

منبع خبر: بانک مرکزی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics