تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تعیین چند مدل الگوی شهریه برای مدارس امکان‌پذیر نبود

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: نمی توانستیم چند مدل الگوی شهریه را برای سال تحصیلی آینده طراحی کنیم و همین مدل الگوی شهریه که داریم با توجه به معیارهایش بسیار کارآمد است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری مهر، سعید صالح مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش  در خصوص مصوبه جدید هیئت دولت درباره نظارت آموزش و پرورش بر مهدهای کودک گفت: این نوید را به مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها می‌دهیم که تعامل خوبی را با دوستان بهزیستی شروع کرده‌ایم. پیش نویس تفاهم نامه‌ای نیز تهیه شده که می‌گوید در چه حوزه‌هایی ما ورود می‌کنیم و در چه حوزه‌هایی بهزیستی ورود می‌کند تا قصه پرغصه پیش دبستانی‌ها نیز حل بشود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از این پس مهدهای کودک باید علاوه بر بهزیستی یک کانال ارتباطی با آموزش و پرورش داشته باشند، بیان کرد: حق نظارت در این تبصره بر آموزش و پرورش گذاشته شده است و سازمان بهزیستی با ناظرانش با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد. ترجیح ما این است که کارها از مسیر بهزیستی انجام شود.

صالح در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه با توجه به اینکه آموزش و پرورش چند سناریو را برای سال تحصیلی آینده طراحی کرده، بهتر نبود برای مدارس غیردولتی نیز چندین الگوی شهریه تعیین می‌شد، گفت: چند سناریو شدن الگوی شهریه اصلاً امکان پذیر نیست. در حال حاضر که یک سناریو داریم اما این سناریو ملاک و معیارهای متنوعی برای تعیین شهریه دارد، کلی برای جا انداختنش دردسر داریم. اگر قرار بود چند الگوی شهریه تعیین کنیم هم خانواده‌ها و هم مدارس به مشکل می‌خوردند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش‬ در خصوص استقبال اولیا از مدارس غیردولتی در سال تحصیلی پیش رو نیز بیان کرد: ما برداشتمان این است که با وجود فشار اقتصادی که در حال حاضر خانواده‌ها دارند، اما به خاطر اینکه مدارس غیردولتی در آموزش مجازی تا حد زیادی موفق بودند و مردم نیز بر مسائل آموزشی فرزندانشان حساسیت دارند، از مدارس غیردولتی در سال تحصیلی پیش رو استقبال می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حضور در شبکه شاد را برای تمام مدارس تکلیف کردیم و بالای ۹۷ درصد آنها وارد این شبکه شده‌اند، گفت: سیاست وزارتخانه این است که در بستر امن شبکه شاد دانش آموزان حضور داشته باشند. اما اگر مدرسه‌ای بخواهد از خدمات بالاتری برای دانش آموزان استفاده کند، می‌تواند از ظرفیت‌های اضافه بر شبکه شاد نیز بهره ببرد.

صالح در پایان تاکید کرد مهارت آموزی جزئی از برنامه‌های جدی سال آتی سازمان مدارس غیردولتی خواهد بود که بالغ بر ۳۰ فعالیت در این حوزه طراحی شده است.

 الان دو سالی هست که مدارس غیردولتی حداقل و حداکثر شهریه را در هر پایه اعلام می‌کنند اما ۱۳ آیتم شهریه تعیین شده است که بر اساس آن هر مدرسه غیردولتی شهریه‌اش تعیین می‌شود اما امسال سقف این شهریه‌ها برای مقطع ابتدایی ۱۲ میلیون تومان برای متوسطه اول ۱۴ میلیون تومان و برای متوسطه دوم ۱۷ میلیون تومان است.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics