تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرح جدید واگذاری زمین به مردم با اقساط ۱۰ساله/ شرکت‌های اجاره‌ای تأسیس می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای کنترل اجاره‌بها لازم است کنار صنعت اجاره‌داری سنتی، شرکت‌های اجاره‌ای را هم تعریف کنیم.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود محمودزاده در برنامه تیتر امشب ابراز کرد: بر اساس مصوبات یکشنبه در راستای صنعت اجاره‌داری باید بتوانیم تحول بنیادین در صنعت اجاره‌داری ایجاد کنیم و علاوه بر شرایط سنتی که توسط بخش خصوصی ساری و جاری است باید بتوانیم شرکت‌های اجاره‌ای را هم تعریف و راه‌اندازی کنیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: با هدف تأمین مسکن اجاره‌ای بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت پیشنهادی را به هیئت دولت دادیم که خوشبختانه تصویب شد که دولت بر اساس آن می‌تواند زمین 99ساله در اختیار شرکت‌های اجاره‌ای حرفه‌ای یا نهاد‌ها و دستگاه‌های عمومی بگذارد که این‌ها تولید مسکن اجاره‌ای کنند.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این واحد‌ها در هر شهر به‌خصوص با اولویت کلان‌شهر‌ها و شهر‌های مراکز استان‌ها ابزاری برای کنترل بازار اجاره خواهند بود.

وی گفت: مصوبه بعدی موضوع فروش اقساطی زمین بود، چون در طرح اقدام ملی، بخشی از زمین‌ها به‌مدت 99 سال واگذار و بخشی از آن به‌عنوان فروش اقساطی که با مصوبه دولت 10ساله اقساط می‌شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در این بخش برای متقاضیان حقیقی بدون کارمزد و با قیمت کارشناسی روز محاسبه می‌شود، ولی آن‌ها تا 10 سال اقساط پرداخت می‌کنند که البته 2 سال به‌عنوان دوران ساخت، تنفس دارد و این زمین‌ها مستقیم به مردم واگذار می‌شود.

کارشناس بازار مسکن هم گفت: به‌نظر من این‌که برای اجاره‌بها سقف گذاشته‌اند هیچ فایده‌ای ندارد و سیاست غلطی است که سال‌های قبل هم اجرا شد و هیچ فایده‌ای نداشت.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics