تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

با یک میلیون تومان چه کار هایی می توان انجام داد؟

با کاهش ارزش پول کشور در سال های اخیر و پایین آمدن قدرت خرید استفاده مناسب از پول ها و سرمایه های کم به نظر غیرممکن شده است اما جالب است بدانید که شما هنوز می توانید با یک میلیون تومان کار های زیادی انجام دهید.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری سایت طلا ، با کاهش ارزش پول کشور در سال های اخیر و پایین آمدن قدرت خرید استفاده مناسب از پول ها و سرمایه های کم به نظر غیرممکن شده است اما جالب است بدانید که شما هنوز می توانید با یک میلیون تومان کار های زیادی انجام دهید.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

احتمالا وقتی به یکی بگویید که یک میلیون تومان دارید در جواب به شما بگوید که این که پولی نیست و نمی توان کاری با آن کرد اما لازم است توجه کنید که بهرحال حتی اگر کم مقداری پول در دستان شما وجود دارد که لازم است با آن فعالیتی انجام دهید و با کنار گذاشتن آن یا بیهوده خرج کردن آن صرفا از ارزش آن کاسته شده و از کفتان می رود.

خب حالا چه کار هایی می توانید با یک میلیون تومان انجام دهید؟ اگر قصد سرمایه گذاری دارید و سرمایه تان کم است (مثلا همین یک میلیون تومان) یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری و حفظ ارزش پول خرید نقره می باشد. بگذارید برایتان مثالی بزنم. شما اگر با همین یک میلیون تومان 5 ماه پیش نقره خریده بودید تا امروز نزدیک به 500 هزار تومان سود کرده بودید.

خرید ارز نیز حتی اگر کم می تواند همین نتیجه را به دنبال داشته باشد. تا چند ماه پیش حدود قیمت دلار 12 هزار تومان بود که با یک میلیون میتوانستید حدودا 85 دلار خریداری کنید و اکنون که دلار حدود 22 هزار تومان می باشد آن را بفروشید که با یک حساب سرانگشتی می شود حدود یک میلیون 880 هزار تومان که یعنی حدودا پولتان دو برابر می شد.

 

اما اگر به خرید وسایلی کارا فکر می کنید می توانید گزینه هایی را انتخاب کنید که هم قیمت پایینی دارند و هم ارزششان به مرور زمان از بین نمی رود. یکی از مثال های بارز آن خرید لوازم الکتریکی مانند سیم و لامپ یا ابزار آلات کوچک و مورد نیاز می باشد. اگر به تغیرات قیمت این گونه کالاها نگاه کنید متوجه می شوید که می توانید برای مثال ابزار آلات کوچک مورد نیاز در خانه را خریده و از آن ها استفاده کنید و اگر یک روز هم پول لازم شدید می توانید آن ها را حتی بیشتر از قیمت خریتان بفروشید.

گجت های مختلف نیز یکی دیگر از گزینه های خرید شما می باشد. البته در این مورد باید به شدت حواس جمع باشید چرا که همه گجت ها بازار فروش خوبی ندارند. برای مثال خرید یک هندفون گران قیمت می تواند برای شما دلنشین باشد اما حتی اگر قیمت آن بالا برود به دلیل دست دوم بودن آن نمی توان به قیمت خوبی هدفون را فروخت. اما تلفن های همراه این قابلیت را به خوبی دارا می باشند ولی متاسفانه در حال حاضر با یک میلیون نمی توان گوشی خوبی خرید و این فرصت را از دست داده اید.

 

و در آخر می توانید گل و گیاه بخرید. شاید برایتان عجیب باشد اما اگر به بازار گل و گل فروشی ها سر بزنید می بینید که اختلاف قیمت بسیاری بین آن ها وجود دارد. به علاوه پس از بررسی ها می فهمید که یک نهال کوچک تفاوت قیمت بسیاری با یک گل رشد کرده و بزرگ دارد. شما می توانید با مراجعه به بازار گل چندین گل و گلدان مناسب خریده و آن ها را به خانه بیاورید و آن ها را پرورش داده و سپس بفروشید. این کار هزینه پایینی برای شما خواهد داشت اما باید توجه کنید که لازم است ابتدا درین باره تحقیق کنید تا بتوانید پرورش گل ها و شرایط لازم آن را بدانید که به ناگاه سرمایه تان از بین نرود.

 

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics