تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اولتیماتوم روحانی به صندوقهای بازنشستگی

اولین قدم این است که صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و بانک ها دست از بنگاه داری بردارند.

رئیس جمهور گفت: اولین قدم این است که صندوق های بازنشستگی و تامین اجتماعی و بانک ها دست از بنگاه داری بردارند. بنگاه ها را باید عرضه کنند و بفروشند، ممکن است بخواهند سهام داشته باشند که ایراد ندارد ولی مدیریت بنگاه را نباید داشته باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین دکترحسن روحانی در جلسه ارائه لایحه بودجه سال آینده کل کشور به مجلس شورای اسلامی گفت: وضع صندوق های بازنشستگی درست نیست و شما می دانید تمام مشکلاتی که در کشور داریم نه از آسمان هفتم و نه از بیرون مرزها نیامده است بلکه خودمان در بسیاری از موارد تصمیم خودمان ایراد داشته وناقص بوده وباید حل کنیم وباید قدمهای بزرگ برداریم .

رییس جمهوری گفت: دولت در این زمینه قدم برداشته وشروع کرده ونمایندگان باید حمایت کنند تا در بودجه شاهد تحول بزرگ باشیم.

دکتر روحانی تاکید کرد: برای صندوق‌ها باید قدم‌های بزرگی را برداریم. تمام بنگا‌ه‌ها را باید عرضه کنند و بفروشند. ممکن است خواهان سهام باشند که این امر اشکالی ندارد اما باید دست از بنگاه‌داری بردارند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی قدم های خوبی را برداشته است که در بودجه ۹۷ هم این بخش را لحاظ کرده ایم.

دکتر روحانی ادامه داد: یک استاندارد برای حداقل زندگی تعریف خواهیم کرد و اعلام می کنیم هرکس در کشور زندگی و درآمد او از این حداقل کمتر است می تواند در یک سازمان حمایتی ثبت نام کند . در واقع نظام تامین اجتماعی را سال آینده به صورت گسترده آغاز خواهیم کرد.

رییس جمهور گفت: ما می خواهیم تمام اقشار ضعیف جامعه از حداقل زندگی استاندارد برخوردار شوند و این کار از بودجه ٩٧ شروع می شود.

منبع خبر: ریسک نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics