تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گوشت ۷ هزار تومانی شایعه است

در حالی که شایعه عرضه گوشت ۷ هزار تومانی در کبابی‌های سطح شهر شنیده می‌شود که مسئولین وزارت جهاد از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند و با واقعی بودن این امر شاهد به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان خواهیم بود.

 

 

در حالی که شایعه عرضه گوشت ۷ هزار تومانی در کبابی‌های سطح شهر شنیده می‌شود که مسئولین وزارت جهاد از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند و با واقعی بودن این امر شاهد به خطر افتادن سلامت مصرف کنندگان خواهیم بود.

در چند هفته گذشته خبر‌هایی مبنی بر عرضه گوشت گیاهی با قیمت کیلویی ۷ هزار تومان در کبابی سطح شهر شنیده می‌شود که مشخص نیست مواد تشکیل دهنده آن چگونه تهیه می‌شود؛ در این میان نیز مسئولان وزارت جهاد از این موضوع ابراز بی اطلاعی می‌کنند.

به نظر می‌رسد این گوشت گیاهی از سویا و اسانس‌های متفاوت برای طعم دار کردن تهیه شود چرا که به عقیده کارشناسان تغذیه این مواد هیچ ارزش غذایی ندارند و تنها باعث بروز مشکلات گوارشی در افراد خواهد شد.

همچنین نظریه تهیه گوشت گیاهی از سوی کشور‌های خارجی مطرح شده و هنوز هم به مرحله تولید و عرضه در بازار‌های جهانی نرسیده حال جای سوال است که این گوشت چگونه سر از سفره‌های ایرانی در آورده است و در سایه نبود نظارت در برخی از واحد‌های صنفی عرضه می‌شود.

در این میان ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پاسخ به سوال میزان در خصوص عرضه گوشت ۷ هزار تومانی در بازار گفت: دنبه گوسفند در بازار با قیمت کیلویی ۱۳ هزار تومان به فروش می‌رسد با این حال عرضه گوشت با قیمت ۷ هزار تومان در حد شایعه است.

این در حالی است که محمدی رئیس اتحادیه کباب، آش و حلیم در گفت و گو با خبرگزاری میزان در توضیح عرضه گوشت ۷ هزار تومانی برای پخت کباب در سطح شهر بیان کرد: وجود گوشت ۷ هزار تومانی در بازار شایعه است و بار‌ها در مورد مصرف اسانس‌ها و طعم دهنده‌های سرطان زا به واحد‌های غیر مجاز هشدار داده ایم.

وی در ادامه افزود: این موضوع در حد شایعه است، زیرا چطور گوشتی به نام گیاهی و به اسم استاندارد و به قیمت ۷۰۰۰ تومان وارد بازار شود که با هر کیلوی آن می‌توان ۱۰ سیخ کباب تهیه کرد که با احتساب برنج هندی و ظرف یک‌بار مصرف غیراستاندارد در نهایت هزینه یک پرس چلوکباب حدود ۱۰۰۰ تومان می‌شود.

نکته قابل توجه اینجاست که مسئولین وزارت جهادکشاورزی نه تنها به بروز چنین مشکلاتی پاسخگو نیستند، بلکه کل جریان را نیز انکار می‌کنند؛ حال باید دید چه زمانی مسئولین قرار است به این معظل با وجود تعداد بالای رستوران‌های خانگی در سطح شهر و به خطر افتادن سلامت مردم واکنش نشان دهند.

منبع خبر: افکارنیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics