تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افت ۶۵.۷ درصدی قیمت پیاز

طوزارت صنعت، معدن و تجارت آمار داد: قیمت پیاز در اردیبهشت ۹۹ نسبت به ماه مشابه در سال گذشته با کاهش ۶۵.۷ درصدی، بالاترین میزان افت قیمت را در بین کالاهای اساسی و مصرفی به خود اختصاص داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، برپایه جداول آماری وزارت صنعت، قیمت هرکیلو گرم پیاز در فروردین ماه امسال ۸۶ هزار و ۲۳۰ ریال بود که در اردیبهشت با کاهش ۵۷.۵ درصدی به ۳۶ هزار و ۶۷۵ ریال رسید، اما در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ که هر کیلوگرم قیمت پیاز ۱۰۷ هزار و ۸۰ ریال بود، کاهش ۶۵.۷ درصدی را ثبت کرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

گوشت مرغ تازه 

آمارهای مورد بررسی حاکی است، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه در فروردین ماه امسال ۱۱۱ هزار و ۵۸۶ ریال بود و در اردیبهشت ماه با رشد ۰.۸ درصدی به ۱۱۲ هزار و ۴۳۹ ریال، اما در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته که هرکیلو گرم ۱۲۵ هزار و ۳۷۸ ریال بود، افت ۱۰.۳ درصدی دارد.

 

مرغ زنده

وزارت صنعت در آمار خود قیمت هرکیلو گرم مرغ زنده را در فرودین ماه امسال ۷۵ هزار و ۶۱۶ ریال ذکر کرد که نسبت به اردیبهشت ماه با نرخ  هرکیلو گرم ۷۴ هزار و ۲۵۴ ریال کاهش ۱.۸ درصدی را ثبت کرد.

 

جوجه یکروزه

قیمت جوجه یکروزه در فروردین ماه امسال هرقطعه ۱۱ هزار و ۸۹ ریال تعیین نرخ شد و در مقایسه با اردیبهشت که ۱۰ هزار و ۹۱۹ ریال نرخ گذاری شد، ۱.۵ درصد افت داشت، اما در مقایسه با ماه مشابه پارسال که هر قطعه ۲۲ هزار و ۴۰۲ ریال قیمت خورده بود، ۵۱.۳ درصد کاهش را ثبت کرد.

 

گوشت گوسفندی (مخلوط)  

هر کیلوگرم گوشت گوسفندی (مخلوط) فروردین ۹۹ به قیمت ۹۲۰ هزار و ۸۳۸ ریال بود و در مقایسه با اردیبهشت ماه امسال که ۹۲۴ هزار و ۹۰۲ ریال بود، رشد ۰.۴ درصدی داشت، اما در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته که هر کیلوگرم ۹۵۲ هزار و ۱۸۹ ریال بود، کاهش ۲.۹ درصدی را نشان می دهد.

 

 گوسفند زنده 

قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده در فروردینماه امسال ۴۱۶ هزار و ۳۷۹ ریال ثبت شد و در مقایسه با اردیبهشت ۹۹ که ۴۱۴ هزار و ۲۵۶ ریال نرخ داشت کاهش ۰.۵ درصدی را نشان می دهد.

 

گوشت گوساله (مخلوط)

برابر آمار وزارتخانه مزبور، قیمت هرکیلو گرم گوشت گوساله (مخلوط) در فروردین ۹۹ به ۷۵۷ هزار و ۸۶۲ ریال بود و در اردیبهشت نیز با افت ۰.۳ درصدی  ۷۵۵ هزار و ۳۵۷ ریال نرخ داشت، اما نسبت به اردیبهشتماه ۹۸ که هر کیلوگرم ۸۷۹ هزار و ۴۵۰ ریال بود، کاهش ۱۴.۱ درصدی را ثبت کرد.

 

گوساله زنده

قیمت هر کیلوگرم گوساله زنده در فروردینماه سال جاری ۳۰۶ هزار و ۱۳۰ ریال ثبت شده بود، اما در اردیبهشتماه امسال با کاهش ۳.۷ درصدی هر کیلوگرم ۲۹۴ هزار و ۸۰۴ ریال قیمت خورد.

 

کره پاستوریزه

قیمت هربسته کره ۱۰۰ گرمی در فروردین ۹۹ برابر با ۴۵ هزار و ۶۴ ریال بود و در اردیبهشت نیز در سطح ۴۵ هزار و ۸۰ ریال تعیین نرخ شد که تفاوت معناداری نداشت، علاوه بر این در اردیبهشت ۹۸ نیز هربسته ۱۰۰ گرمی کره ۴۵ هزار و ۶۷ ریال نرخ‌گذاری شده بود که تفاوت چندانی ندارد.

 

روغن نباتی 

روغن نباتی معمولی در حلب ۱۶ کیلو گرمی فروردین ماه امسال به نرخ یک میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۲۰ ریال بود، اما این کالا در اردیبهشت ماه به قیمت یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۸۱۰ ریال عرضه شد که افت ۰.۱ درصدی داشت.  

روغن مایع سرخ کردنی معمولی ۸۱۰ گرمی بهار هر بطری در فروردین ۶۶ هزار و ۸۴۷ ریال بود و در اردیبهشت نیز ۶۷ هزار و ۳۷۹ ریال تعیین نرخ شد که رشد ۰.۸ درصدی یافت.

روغن مایع آفتابگردان معمولی ۸۱۰ گرمی لادن هم هر بطری در فروردین امسال ۷۶ هزار و ۲۵۳ ریال قیمت داشت که در مقایسه با نرخ ۷۶ هزار و ۴۸۹ ریالی اردیبهشت به میزان ۰.۳ درصد رشد یافت.        

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics