تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سیمان پاکتی بالاتر از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان نخرید

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان است. هرگونه فروش سیمان بالاتر از سقف قیمت تعیین‌ شده توسط واحدهای تولیدی و توزیعی سیمان، تخلف محسوب شده و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: پیرو تصمیمات جلسه ششم مردادماه سال جاری در مجلس شورای اسلامی و به منظور تعیین قیمت فروش سیمان، امروز چهارشنبه مورخ ۸ مردادماه ۱۳۹۹ در نشستی مشترک با انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان مقرر شد که تحویل سیمان توسط واحدهای تولیدی منحصراً به عاملین توزیع رسمی و مطابق دستورالعمل مربوطه صورت گیرد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

در این جلسه که با حضور تابش، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مدیران این سازمان و رییس و چند تن از اعضای هیئت رییسه انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان برگزار شد، مقرر شد که مطابق توافق اعضای جلسه برای تامین به هنگام سیمان مورد نیاز انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده، واحدهای تولیدی به تحویل بار به قیمت مصوب درب کارخانه به انبوه سازان، پروژه های عمرانی و سایر مصارف عمده با معرفی  نامه رسمی مکلف شوند.

 

همچنین انجمن مکلف شد که با هماهنگی اعضا بر عاملین فروش نظارت کند و با هماهنگی تولیدکنندگان در صورت مشاهده تخلف عاملان یا پس از اعلام سازمان حمایت برای ابطال عاملیت اقدام کند.

مقرر شد که سازمانهای صنعت، معدن و تجارت نیز نسبت به نظارت جدی به عاملین توزیع سیمان اقدام و متخلفان برای ابطال عاملیت فروش و قطع تحویل سیمان به سازمان حمایت و انجمن مربوطه معرفی شوند.


گفتنی است، سیمان مشمول اعلام موجودی و الزام به ثبت در سامانه جامع انبار توسط کلیه واحدای تولیدی، توزیعی و خریداران عمده (انبوه سازان) بوده و این بنگاهها بایستی فرآیند تولید، توزیع و انبارش انواع سیمان را از طریق سامانه مذکور ثبت کنند.
با توجه به مصوبات این جلسه، انجمن بر کلیه اعضای خود و هم چنین از طریق اعضا بر کلیه نمایندگی ها نظارت جدی معمول خواهد داشت. ضمناً نرخ فروش مصرف کننده برای هر پاکت سیمان خاکستری حداکثر ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر تن سیمان فله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شد. لذا فروش بالاتر از نرخ ها مذکور برای خرده فروشی ها تخلف محسوب شده و با متخلفین علاوه بر اعمال قانون تعزیری از طریق قطع سهمیه و ابطال مجوز نمایندگی برخورد می شود.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics