تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخصیص اعتبار جهت راه اندازی کارگاههای ریسندگی و رنگرزی/اهمیت بیمه قالیبافان برای حفظ میزان تولید و توسعه هنر صنعت فرش دستباف

رییس مرکز ملی فرش ایران در بازدید از کاگاههای قالیبافی منطقه سیستان گفت: بیمه قالیبافان به جهت حفظ میزان تولید و توسعه هنر صنعت فرش دستباف از اهمیت بالایی برخوردار است و تخصیص اعتبار جهت راه اندازی کارگاههای ریسندگی و رنگرزی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری شاتا، رییس مرکز ملی فرش ایران که به همراه حمید زادبوم رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران به استان سفر نموده است در بازدید از کارگاههای تولید فرش دستباف منطقه سیستان گفت: با توجه به قدمت بافت فرش دستباف در منطقه سیستان و اینکه فرش دستباف سیستان ثبت جهانی نیز شده است ، درصدد هستیم اعتبار ارزان قیمت جهت راه اندازی کارگاههای متمرکز فرش دستباف به استان تخصیص دهیم.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

فرح ناز رافع گفت: حفظ میزان تولید فرش دستباف و توسعه این هنر صنعت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و بیمه قالیبافان در این زمینه نقش بسزایی دارد و برنامه ریزی لازم صورت پذیرفته تا با همراهی نهاد ریاست جمهوری بیمه قالیبافان در قالب بیمه روستایی قرار گیرد.
وی افزود: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با کمیته امداد امام خمینی(ره) فرشهای تولیدی کارگاههای متمرکز فرش دستباف توسط این نهاد خریداری می شود تا مشکل بازار قالیبافان نیز مرتفع گردد.

 

رافع تصریح کرد: تخصیص اعتبار جهت راه اندازی فرآیند تولید و خدمات فرش دستباف از جمله ایجاد کارگاههای ریسندگی و رنگرزی از جمله برنامه های عملیاتی این مرکز می باشد .
رییس مرکز ملی فرش ایران در پایان به صدور مجوزها در بخش فرش دستباف از طریق سامانه بهین یاب اشاره کرد و گفت: از این طریق می توان بافندگان و کارگاههای فعال در حوزه ی فرش دستباف را جهت خدمات رسانی بهتر شناسایی کرد.

 

 

منبع خبر: شاتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics