تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مبارزه با فرار مالیاتی در راس امور است

مدیر کل امور مالیاتی زنجان، مبارزه با فرار مالیاتی را در راس امور و از اولویت های اداره کل امور مالیاتی استان عنوان کرد.

 به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور ، رضوی، مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص جلوگیری از فرار مالیاتی در سطح استان افزود: سازمان امور مالیاتی کشور تمهیدات موثری را در نظر گرفته که منجر به شناسایی 144 مودی مالیاتی درسطح استان شد که مالیات پرداختی آنها 21 میلیارد تومان بود، اما با توجه به اسناد و مدارکی که سامانه ها در اختیار ما قرار دادند و نیز بررسی تراکنش های بانکی، این مبلغ را به 302 میلیارد تومان رساندیم.

 

رضوی، در راستای اعتماد سازی بین مودیان و امور مالیاتی تاکید کرد: در اولین اقدام هنگامی که مودی اظهار نامه خود را ارائه می دهد ما خود اظهاری مودی را ملاک عمل قرار میدهیم و در سال گذشته 18051 اظهار نامه مالیاتی مودیان اشخاص حقیقی مربوط به عملکرد 97 را بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار داده و برگ قطعی صادر و ابلاغ نمودیم، در بحث اشخاص حقوقی نیز بیش از 300 مورد اظهارنامه و اسناد و املاک و دفاترشان را عینا مورد پذیرش قرار داده ایم که در نوع خود بی نظیر بوده است که این خود نشان دهنده ‏اعتماد ما به مودیان مالیاتی می باشد.

 

مدیر کل امور مالیاتی زنجان گفت: با توجه به این که3 درصد از مالیات بر ارزش افزوده‏ای که دریافت می شود به حساب شهرداری ها و دهیاریها واریز می شود، در سال 98 در مجموع مبلغ 283 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاریهای استان واریز شده است.
رضوی در ادامه گفت: صدور این گواهی در سنوات گذشته زمان بر بوده و گاها تا سه ماه هم به طول می انجامید ولی در حال حاضر این پروسه در زمان بسیار کوتاه و حداکثر 4روزه انجام و گواهی صادر می شود. وی افزود: تنها در سال 98 تعداد 7549 گواهی ماده 186 صادر شده است.

 

مدیر کل امور مالیاتی زنجان در خاتمه،در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی اداره کل امور مالیاتی استان برای کمک به صنعت و واحدهای صنعتی، خاطرنشان کرد: در سطح استان شرکتی که به دلیل بدهی مالیاتی تعطیل شده باشد نداریم و پرونده شرکتهایی هم که به دلیل بدهی مالیاتی با مشکل مواجه شده اند در کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی شده و خوشبختانه در سطح استان در این خصوص هیچ مشکلی نداریم.

 

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

فرزانه جنتی |   1399/05/23 19:36:41   |
0     0
آثار سوء فرار مالیاتی در تأمین نشدن درآمدهای مورد نیاز دولت و در نتیجه عدم ارائه خدمات اجتماعی مطلوب و با کیفیت ظهور و بروز پیدا می‌کند. همچنین فرار مالیاتی سبب می‌شود درآمدها در سطح جامعه به نحو متناسب توزیع نشده و انباشت ثروت در دست گروه‌های خاص، نه فقط زمینه تقویت قدرت سیاسی برخی گروه‌ها را فراهم آورد بلکه شکاف طبقاتی ناشی از این امر موجب افزایش تنش سیاسی و اجتماعی در جامعه می‌شود. خلاصه اینکه مقابله با فرار مالیاتی به عنوان یکی از مصادیق و مظاهر فساد اقتصادی، امنیت اقتصادی مورد نیاز برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را دچار اختلال می‌کند. از این‌رو، اصلاح و تجدید نظر در نظام مالیاتی کشور به ویژه نظام کیفری مالیاتی به منظور بهبود وضعیت اقتصاد ملی امری ضروری و لازم به شمار می‌آید.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
mrz |   1399/05/26 00:33:28   |
0     0
رضوی، در راستای اعتماد سازی بین مودیان و امور مالیاتی تاکید کرد: در اولین اقدام هنگامی که مودی اظهار نامه خود را ارائه می دهد ما خود اظهاری مودی را ملاک عمل قرار داده و در سال گذشته 18051 اظهار نامه مالیاتی مودیان اشخاص حقیقی مربوط به عملکرد 97 را بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار داده و برگ قطعی صادر و ابلاغ نمودیم، در بحث اشخاص حقوقی نیز بیش از 300 مورد اظهارنامه و اسناد و املاک و دفاترشان را عینا مورد پذیرش قرار داده ایم که در نوع خود بی نظیر بوده است که این خود نشان دهنده ‏اعتماد ما به مودیان مالیاتی می باشد.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics