تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تولیدمحصولات فولاد مبارکه اصفهان در5سال گذشته30درصدرشدداشت

بهرام سبحانی روز سه شنبه در بازدید خبرنگاران رسانه های کشور از فولاد مبارکه افزود: روند افزایش تولید در این مجتمع صنعتی از سال ۷۰ تاکنون همچنان صعودی بوده است.

 

وی رشد تولید محصولات فولاد مبارکه در سال جاری نسبت به سال گذشته را ۱۴ درصد اعلام کرد.
سبحانی گفت: ظرفیت تولید مجموعه فولاد مبارکه در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن است که با راه اندازی فولادسپید دشت و توسعه فولاد هرمزگان به بیش از ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.


وی با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات مجموعه فولاد مبارکه تا سال ۱۴۰۴ به ۲۵ میلیون تُن می رسد، افزود: برنامه جامع و مشخصی برای افزایش تولید و رسیدن از رقم ۱۳ میلیون تُن به ۲۵ میلیون تُن وجود دارد.
مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: توزیع محصولات این مجتمع برای پاسخ به نیاز داخلی در هشت ماهه سالجاری ۳۲ درصد بیش از توزیع سال ۹۵ بود.
وی اظهار کرد: ۸۴ درصد از محصولات این شرکت در هشت ماهه سالجاری به داخل کشور و ۱۶ درصد به صادرات اختصاص پیدا کرد.
سبحانی اضافه کرد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت بالادستی با مجتمع فولاد مبارکه همکاری دارند.


وی افزود: حدود یکهزار کارخانه بصورت مستقیم و حدود سه هزار شرکت بصورت غیرمستقیم از محصولات فولاد مبارکه استفاده می‌ کنند.
وی گفت: سه مجموعه بزرگ فولادسازی کشور به نام های مجتمع فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان، زیرمجموعه این شرکت محسوب می شوند.
سبحانی گفت: در مجتمع فولاد مبارکه ۱۴ هزار و ۲۵۰ نفر، در فولاد صبا یکهزار و ۳۰۰ نفر و در هرمزگان یک هزار و ۶۷۳ نفر اشتغال مستقیم وجود دارد.
سبحانی بااشاره به اینکه ۴۴ درصد از تولیدات فولاد مبارکه در هشت ماه امسال به خاور دور صادر شد، افزود: ۳۸ درصد از محصولات فولاد مبارکه در هشت ماهه سالجاری به خاورمیانه، ۱۵ درصد به کشورهای اروپایی و ۳ درصد هم به آفریقا صادر شد.


وی با بیان اینکه هر سال تعداد زیادی پروژه در فولاد مبارکه افتتاح می شود، گفت: بطور میانگین هر سه ماه یکبار یک پروژه در این مجتمع افتتاح می شود.
سبحانی با بیان اینکه در چهار سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان در این مجموعه سرمایه گذاری شده است، گفت: بیشترین میزان سرمایه گذاری به ترتیب در فولاد سنگان، توسعه فولاد سبا، خرید سهام شرکت سرمایه گذاری ورق خودرو و شرکت فولاد سنگ سرمایه گذاری شده است.
وی افزود: فولاد مبارکه برای سرمایه گذاری در این پروژه ها از تسهیلات داخلی و خارجی استفاده نکرده و تنها از طریق منافع و صرفه جویی داخلی، این سرمایه گذاری ها را انجام داده است.

 

 

سبحانی با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان از محل بومی سازی قطعات و تجهیزات در فولاد مبارکه صرفه جویی شده است، گفت: روند رو به رشد بومی سازی تجهیزات و قطعات در این مجتمع در چهار سال گذشته حدود ۵۳ درصد رشد پیدا کرده و بومی سازی تجهیزات در این مدت ۱۱۴ درصد رشد یافته است.


تور صنعتی بازدید خبرنگاران اقتصادی رسانه های کشور از شرکت فولاد مبارکه اصفهان روز سه شنبه با حضور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از خبرنگاران اقتصادی رسانه های کشور برگزار شد.
خبرنگاران در این بازدید با حضور در خطوط تولید و نواحی مختلف بویژه واحد ریخته گری و نورد گرم و سرد از نزدیک با روند تولید در این شرکت آشنا شدند.
فولاد مبارکه بزرگترین مجتمع صنعتی کشور و بزرگترین تولیدکننده فولاد تخت در خاورمیانه است.
این مجتمع فولادی با سهم بیش از ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور دارای ارزش فعلی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است.
شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی، بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.

منبع خبر: رادیوسهام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

|   1396/09/26 10:52:14   |
0     0
دلایل رسیدن به رکورد جدید واحد احیاء 1و 2 ناحیه آهن سازی از نگاه مسؤلین و کارکنان ناحیه

نعمت اله عباسی، رئیس گروه فنی ناحیه آهن سازی
با لطف و عنایت پروردگار و در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی، غیور مردان عرصه صنعت در واحدهای احیاء مستقیم 1 و 2 در فروردین‌ماه 1394، موفق به کسب رکورد با مجموع تولید 611 هزارو 942 تن آهن اسفنجی شدند. رکورد قبلی مجموع تولید آهن اسفنجی مربوط به مهرماه 1393 و برابر 594 هزارو 942 تن بوده است.
ضمن اینکه تلاشگران واحد احیاء مستقیم 2 نیز موفق به کسب رکورد جدید ماهانه تولید آهن اسفنجی به میزان 193هزار و 965 تن شدند. لازم به ذکر است که رکورد قبلی ماهانه تولید این مدول‌ 190 هزار و 605 تن در بهمن ماه 1393 بوده است.

رشیدی، رئیس واحداحیاء مستقیم 1 :
کنترل پارامترهای فرآیند تولید جهت دستیابی به حداکثر کیفیت و کمیت آهن اسفنجی، اجرای با کیفیت تعمیرات مدول‌ها و افزایش آماده به کاری تجهیزات، افزایش بهره‌وری و خودباوری پرسنل احیاء مستقیم نقش اساسی درکسب رکورد تولید فروردین ماه 94 داشته است.

فتحی، رئیس واحد احیاء مستقیم 2 :
دستیابی به رکورد جدید حاکی از توانایی و تجربه چندین ساله کارکنان بوده و با مشارکت موثر نیروهای تولید و تعمیرات واحد و مدیریت مناسب منابع و نیروی انسانی ، کنترل بهینه فرایند ، افزایش بهره وری و کاهش توقفات اضطراری و نهایتاً با حمایت واحدهای خدمات فنی و پشتیبانی و مدیریت ناحیه به دست آمده است .

کیمیایی، رئیس تعمیرات واحد احیاء مستقیم 1 و 2 :
مشارکت و همدلی پرسنل و ارتباط مؤثر با واحدهای سرویس دهنده ، افزایش کیفیت بازرسی‌ها و انجام استانداردها، استفاده بهینه از توقفات برنامه‌ریزی شده و کاهش دوباره کاری‌ها ، کاهش توقفات اضطرای به کمک ارتقاء کیفیت نگهداری و تعمیرات و آماده به کاری تجهیزات، ارتقاء کیفیت آماده سازی‌ها و کنترل انجام فعالیت‌ها مطابق دستورالعمل و توجه مسائل ایمنی، بازنگری و اصلاح روش‌های کاری و استانداردهای تعمیراتی، ارتقاء بهره‌وری نیروی انسانی، کاهش هزینه‌های نت از عمده ترین دلایل دستیابی به رکورد تولید در واحدهای احیاء مستقیم 1 و 2 می‌باشد .

پالیزوان، رئیس واحدهای مواد خام :
یکی از وظایف اصلی واحد انباشت و برداشت ارسال گندله مصرفی واحدهای احیاء مستقیم 1 و 2 با کیفیت و کمیت مورد نیاز این واحدها می باشد. در فروردین ماه این واحد با تخلیه 196 هزار تن گندله، برداشت و ارسال 593 هزار تن گندله به احیاء 1 و برداشت و ارسال 274 هزار تن گندله به احیاء 2 توانسته است ماده اولیه مصرفی واحدهای احیاء را با کیفیت مناسب تأمین نموده و نقش اساسی در رکورد تولید آهن اسفنجی ایفا نماید .

اسماعیل پور، رئیس واحد گندله سازی :
پس از انجام مؤثر تعمیرات سالیانه واحد گندله سازی در اسفند ماه 1393 که با کمک واحدهای پشتیبانی انجام شد، شرایط تجهیزات واحد گندله سازی به نحو مطلوبی بهبود یافت و با همت پرسنل واحد گندله سازی در فروردین ماه 1394 ، بخش عمده‌ای از گندله اکسیدی مورد نیاز واحدهای احیاء مستقیم با کیفیت و کمیت مورد نیاز تأمین گردید تا زمینه ساز ثبت رکورد در این واحدها باشد.

ثبت رکورد ماهانه تولید تختال در ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مداوم
محمد رضا متقی رضایی مدیر ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ضمن تأیید این خبر گفت: همکاران ناحیه فولاد سازی و ریخته گری مداوم با همکاری و عزمی راسخ در سایه حمایتهای مدیریت عالی شرکت، با تولید 516 هزار و 498 تن تختال در فروردین 1394 موفق شدند به رکورد جدیدی در تولید ماهانه تختال دست یابند.
وی با بیان این مطلب که رکورد قبلی تولید ماهانه تختال در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در فروردین ماه 1393 و به میزان 505 هزارو 248 تن حاصل شده بود خاطرنشان کرد: با کسب این موفقیت تولید ماهانه ناحیه به میزان 11هزارو 250 تن افزایش یافت .
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
مریم مجتهدزاده |   1396/10/10 01:22:39   |
0     0
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: در سال 93 فولاد مبارکه در افزایش سرمایه شرکتهای ورق خودرو چهار محال و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد حضور یافت به نحوی که شرکت ورق خودرو سرمایه خود را از 700 میلیارد ریال به 2500 میلیارد ریال (معادل 257 درصد) و شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد نیز سرمایه خود را از 610 میلیارد ریال به 2000میلیارد ریال (معادل228 درصد) افزایش دادند.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics