تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شناسایی واحدهای صنعتی راکد استان اصفهان و معرفی آنها به سرمایه‌گذاران جدید در دستور کار قرار گرفت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: شناسایی واحدهای تعطیل صنعتی و در اختیار قرار دادن لیست آنها به سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته و عمده‌ترین آسیب‌های صنایع استان را می‌توان برخی ممنوعیت‌ها عنوان کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری شاتا، ایرج موفق با اشاره به راه حل‌هایی برای ظرفیت خالی واحدهای صنعتی، افزود: اولویت اصلی وزارت صمت بر پیگیری تصویب حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های موجود و تا زمان تصویب این طرح، برنامه‌هایی را در سال جدید در دستور کار قرار داده که از جمله آنها می توان به شناسایی واحدهای راکد و پس از مذاکره با صاحبان واحدها، لیست مربوطه تهیه و براساس گروه صنعت و محل استقرار در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خاطر نشان کرد: این پروژه عظیم در استانی که 11 درصد از کل صنعت کشور را در خود جای داده است، قطعا زمان‌بر بوده و امیدواریم تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه‌های مرتبط و شهرستان‌ها این امر محقق شود.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی این موضوع در شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای طرح‌های مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال انجام است، گفت: متقاضیان در صورت تمایل می‌توانند با مراجعه به آن شرکت، نسبت به دریافت اطلاعات اقدام کنند و افزایش بهره‌وری صنایع با پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی به صنایع و معادن و حتی صنوف تولیدی استان صورت گیرد.

موفق در خصوص آسیب‌ها و مشکلات صنایع استان اصفهان بیان کرد: عمده مشکلات بخش صنعت استان، ناشی از تحریم‌های اقتصادی که در تامین مواداولیه، ورود ماشین آلات، مبادلات ارزی و ... مشکلات زیادی را برای واحدهای تولیدی به همراه داشته است.

 

وی تامین مالی بنگاه‌ها و پرداخت تسهیلات مورد نیاز سرمایه در گردش به واحدها و سرمایه ثابت به‌طرح‌های نیمه تمام صنعتی را از دیگر آسیب‌ها برشمرد و افزود: ممنوعیت‌ها و مشکلات ناشی از برخی قوانین و مقررات بالادستی از جمله محدودیت استقرار واحدهای صنایع سبز در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان به دلیل قانون منع استقرار صنعت، ممنوعیت توسعه و بازسازی و نوسازی واحدهای موجود در شعاع 50 کیلومتری شهر اصفهان در فنس موجود واحدها از جمله صنایع غذایی از دیگر موارد است.

 

منبع خبر: شاتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics