تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت مبالغ دیه به طور کامل و به نرخ روز هستند

رئیس دادگستری شهرستان اشکذر گفت: در پرونده های قابل گذشت، کمک به مصدومان حوادث رانندگی و پرداخت دیه در کوتاه‌ترین زمان ممکن ‏پس از وقوع حادثه، امری ضروری است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از چابک آنلاین ، محمدحسین دهقانی زاده، صبح امروز در جلسه‌ای با نمایندگان حقوقی بیمه‌های استان یزد اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست‌های کلان قوه قضائیه و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ها، نقش آفرینی و تلاش شرکت‌های بیمه و همراهی آنان با دادگستری امری ضروری است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی بیان کرد: به طور قطع هماهنگی، تعامل و همکاری بیشتر مجموعه قضائی، انتظامی و شرکت‌های بیمه، موجب تسهیل و تسریع در روند پرداخت به افراد خسارت دیده و احقاق حقوق زیان دیدگان شده و موجب رضایتمندی هرچه بیشتر مردم می‌شود.


رئیس دادگستری اشکذر عنوان کرد: در پرداخت دیه، تأخیر و عدم پرداخت در مهلت قانونی، موجب اطاله دادرسی و افزایش مراجعات مکرر طرفین پرونده به دادگستری و شرکت‌های بیمه می‌شود.

 

وی عنوان کرد: شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت مبالغ دیه به طور کامل و به نرخ روز هستند و در صورتی که به علل قانونی امکان پرداخت دیه به طور کامل نباشد، مراتب با قید فوریت برای جلوگیری از تضییع حقوق بزه دیده به اجرای احکام اعلام می‌شود، تا پیگیری‌های لازم در این زمینه صورت می‌پذیرد.


گفتنی است؛ جلسه‌ای با موضوع سازش در پرونده‌های تصادفات جرحی که مقصرین حادثه آنها دارای بیمه نامه شخص ثالث هستند، با حضور رئیس دادگستری، معاون دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اشکذر و نمایندگان حقوقی بیمه در سطح استان، برگزار شد که در این نشست نمایندگان حقوقی بیمه‌ها نیز به بیان مسائل، مشکلات و ارائه راهکارهای لازم پرداختند.

 

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics