تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی دولت در صنعت برق استان سمنان سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد ریالی دولت در صنعت برق استان سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید سه هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در بخش‌های مختلف صنعت توزیع برق این استان هزینه کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدمحمد موسوی زاده روز شنبه  افزود: دولت یازدهم و دوازدهم در بخش‌های مختلف از جمله احداث، توسعه، تقویت شبکه در مناطق  شهری و روستایی، اصلاح و تقویت شبکه، کاهش تلفات انرژی، تعویض کنتور و تعمیرات حوزه برق استان سمنان هزینه کرد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، نصب پست‌های توزیع برق ۲۶ برابر شد، تصریح کرد: ۲۲۹ دستگاه در سال اول فعالیت این دولت و ۲۰۵، ۱۷۸، ۴۰۴، ۲۳۷، ۲۴۶ و ۲۴۰ دستگاه پست‌های توزیع برق از سال ۹۳ تا ۹۹ در استان سمنان نصب شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان ادامه داد: اکنون، هشت هزار و ۳۵۳ دستگاه پست توزیع برق در این استان وجود دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت پست‌های توزیع برق استان سمنان به یکهزار و ۴۲۱ مگاولت آمپر در سال ۹۹ رسید که بیانگر افزایش ۱۹ درصدی است.

موسوی‌زاده خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تا ۹۹ به ترتیب ۳۱، ۲۵، ۱۷، ۶۴، ۲۸، ۳۲ و ۳۷ مگاولت آمپر به ظرفیت پست‌های توزیع برق استان سمنان اضافه شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه احداث شبکه هوایی و زمینی ۱۴ درصد در دولت تدبیر افزایش داشت، گفت: یکهزار و ۳۰۵ کیلومتر شبکه هوایی و ۱۵۶ کیلومتر شبکه زمینی توزیع برق این استان در دولت تدبیر و امید افزایش یافت و در مجموع به ۱۲ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسید.

 

وی تاکید کرد: برق‌رسانی به سه روستای استان سمنان در این دولت انجام شد تا تمام روستاهای این خطه از نعمت برق بهره‌مند باشند.

موسوی‌زاده، کاهش تلفات انرژی برق در شبکه توزیع استان سمنان را به عنوان یکی از دستاوردهای دولت در تامین و توزیع برق پایدار برشمرد و افزود: میزان تلفات شبکه‌ توزیع برق استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید ۸.۲ درصد بود اما با تحول مهندسی و حرکت جهادی  بر اساس بررسی‌ها به حدود ۶ درصد رسید که از میانگین کشوری کمتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با اشاره به تشدید تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ملت ایران در سال‌های اخیر، یادآور شد: با این وجود، تنها در یک سال گذشته ۵۳۰ میلیارد ریال دولت در حوزه برق استان هزینه کرده است.

 

۷۳ طرح برق‌رسانی با ۲۷۶ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال هزینه هفته دولت امسال در شهرستان‌های استان سمنان افتتاح می‌شود.

۷۶.۵ درصد مشترکان استان سمنان در تعرفه خانگی، ۵.۹ درصد عمومی، ۱.۷ درصد کشاورزی ، ۱.۳ درصد صنعتی ، ۱۴ درصد تجاری و بقیه هم مربوط به بخش روشنایی معابر است. حدود ۴۰۰ هزار مشـترک  از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان بهره‌مند هستند.

برق در استان ۵۲ درصد در بخش صنعت و ۱۹ درصد در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که حدود ۲۲.۷ درصد بیشتر از میزان میانگین مصرف این بخش در کشور است.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics