تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت طلا سال آینده بین 1200 تا 1250 دلار خواهد بود

موسسه سرمایه گذاری ای بی ان امرو پیش بینی کرده است که قیمت فلزات گرانبها در سال 2018 میلادی با کاهش روبرو خواهد شد.

 تحلیلگران موسسه ای بی ان امرو تاکید کردند که قیمت فلزات گرانبها طی سال آینده با چالش های جدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش موسسه ای بی ان امرو پیش بینی کرده است که قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا و نقره طی سال 2018 میلادی ناامید کننده خواهد بود.

جورجت بوئل تحلیلگر ارشد موسسه ای بی ان در این باره تاکید کرد: افزایش ارزش دلار آمریکا و بهره اوراق قرضه خزانه داری آمریکا فشار زیادی را بر قیمت طلا و نقره وارد خواهد کرد. به عنوان مثال قیمت طلا سال آینده بین 1200 تا 1250 دلار در نوسان خواهد بود.

این موسسه مالی پیش بینی کرده است که فدرال رزرو آمریکا سال آینده حداقل 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد که این مساله فشار زیادی بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

فدرال رزرو آمریکا در سال 2017 میلادی نیز 3 بار نرخ بهره را افزایش داده است. موسسه ای بی ان تاکید کرده است که سال 2017 میلادی سال مهم و بزرگی برای فلزات گرانبها به خصوص طلا بوده است.

قیمت طلا از ابتدای سال 2017 تاکنون حدود 10 درصد رشد داشته است. به نظر می رسد بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و سیاست های مالیاتی ترامپ تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد داشت.

این گزارش نشان می دهد که پالادیوم بیشترین رشد قیمت را در سال 2017 تجربه کرده و بیش از 50 درصد افزایش داشته است.

البته تحلیلگران موسسه ای بی ان بر این باورند که قیمت پالادیوم در سال 2018 میلادی با چنین رشد شتابانی روبرو نخواهد شد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی سیاست های مالیاتی ترامپ در بلندمدت موجب افزایش کسری بودجه و بدهی های آمریکا خواهد شد و این مساله در نهایت به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت کالاهای راهبردی و فلزات گرانبها خواهد بود.

تنش های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی نیز می تواند عامل مهمی برای تعیین قیمت جهانی طلا باشد.وضعیت شاخص سهام در بازارهای بین المللی و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان نیز عامل تاثیرگذاری بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا خواهد بود.

منبع خبر: tgju
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics