تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

30درصد بازنشسته تامین اجتماعی خراسان شمالی شرایط سخت وزیان آور دارند

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: 30 درصد بازنشسته های تامین اجتماعی این استان شرایط سخت و زیان آور را دارند.

محمدعلی عباس زاده وحید سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متاسفانه این درصد زیادی است و این امر منابع سازمان را با چالش و تهدید مواجه خواهد کرد.

وی بر رفع شرایط سخت و زیان آور در کارخانه های تولیدی این استان تاکید کرد و گفت: پتروشیمی و آلومینیا موظف بوده مدت دو سال نسبت به شرایط سخت و زیاد آور واحد خود اقدام کند اما اقدامی موثر در این زمینه انجام نداده است.

وی افزود: آلودگی صوتی، آلایندگی ها و مواردی دیگر در کارخانه ها وجود دارد که شرایط برای کارکنان را سخت و زیان آور می کند اما این شرایط قابل رفع هستند تا حالت عادی ایجاد شود شد اما کارخانه ها در این زمینه کند عمل می کنند.

عباس زاده وحید اظهار کرد: 110 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در این استان داریم که 13 هزار و 700 نفر بازنشسته شده اند و هم اکنون ماهانه مستمری دریافت می کنند.

وی نسبت بازنشسته ها به بیمه شده ها را در این استان هشت دانست و افزود: از این نظر نسبت به کشور بهتر هستیم این شاخص در کشور پنج است.

وی استاندارد جهانی در شاخص نسبت بازنشسته ها به بیمه شده ها را هفت دانست و گفت: طبق نرم باید هفت نفر به بیمه شده ها افزوده تا یک نفر نیز بازنشسته شود که در این صورت منابع سازمان پاسخگو خواهد بود اما در شرایط افزایش بازنشسته ها و به خصوص بازنشسته های سخت و زیاد آور منابع به نوعی تهدید خواهد شد.

وی اظهار کرد: در سال 80 برای رفع شرایط سخت و زیاد آور دو ماده برای سازمان تامین اجتماعی و 14 ماده برای کارخانه ها گذاشته شده است تا رعایت و اجرا کنند که کارخانه ها تاکنون عمل نکرده ند.

وی با بیان اینکه متاسفانه روز به روز شرایط سخت و زیان آور زیاد تر می شود افزود: متقاضیان کار سخت و زیان آور زیاد می شوند در این صورت منابع سازمان تهدید می شود.

وی از اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز خواست تا در این صورت اقدام کند و گفت: سازمان تامین اجتماعی حمایتی و امدادی نیست، این سازمان بیمه ای است.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: افرادی که شرایط کار سخت و زیان آور دارند در سن پایین بازنشسته می شوند که این امر نیز موجب چالش خواهد شد چرا که آنان بار دیگر یک فرصت شغلی از یک جوان را می گیرند.

عباس زاده وحید ضمن هشدار توقیف اموال کارفرمایان و دستگاه های اجرایی بدهکار به این اداره کل افزود: تامین اجتماعی استان یک هزار میلیارد ریال طلب دارد.

وی تصریح کرد: اگر نتوانیم مطالبات تامین اجتماعی از کارفرمایان را دریافت کنیم قطعا در درآمد سازمان تاثیر نامطلوب خواهد داشت.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: این استان در ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی از کشور چهار درصد عقب است.

عباس زاده وحید ضریب پوشش بیمه این این استان را 38 درصد عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری در این شاخص 42 درصد است.

وی افزود: بخش صنعت در این استان نسبت به حوزه دامپروری و کشاورزی کمتر است به همین دلیل ضریب پوشش بیمه ای استان نیز نسبت به میانگین کشوری عقب است.

وی پایین بودن درآمد مردم این استان، کمبود سرمایه گذاری در بخش های مختلف استان و فرار بیمه ای را از دیگر علت های کاهش پوشش بیمه ای در خراسان شمالی عنوان کرد.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی با جمعیت 864 هزار نفری 110 هزار بیمه شده تامین اجتماعی دارد امید وار هستیم امسال این عدد را در قالب مشاغل آزاد به 115 هزار افزایش دهیم.

 

 

منبع خبر: شهر خبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics