تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جذب ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در بنادر کشور

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ۶۲۰ هزار تن کالای رسوبی در بنادر کشور وجود دارد که با تخلیه هرچه زودتر آن ها کالاهای مورد نیاز وارد شده و هزینه دموراژ به کشتی ها تعلق نمی گیرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سایت دولت، وزارت راه و شهرسازی، فرهاد منتظر کوهساری، معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از جزیره نگین و بندر بوشهر با اشاره به اینکه در سال گذشته با کاهش رسوب کالا در بنادر مواجه بوده‌ایم، اظهار داشت: با این همه اما کالاهای رسوبی هرچه زودتر باید تخلیه شوند تا مورد استفاده عموم قرار گیرند. این مساله مهم است چون این کالاهای رسوبی اغلب خوراکی، غلات و امثال آنها هستند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با بیان این‌که رسوب کالا در بنادر کشور فعلا حدود ۶۲۰ هزار تن است، تصریح کرد:‌ ۱۷ هزار TEU کانتینر در بنادر کشور وجود دارد که هماهنگی با سازمان‌های ذی‌ربط انجام گرفته تا هرچه زودتر تخلیه شوند تا کالاهای مورد نیاز کشور وارد بنادر شوند. به این شکل کشتی‌هایی که در لنگرگاه در انتظار هستند زودتر ترخیص خواهند شد.

وی افزود: بدون شک خروج کالای رسوبی به تسریع تخلیه و بارگیری کشتی‌ها کمک کرده و از دموراژ کشتی‌ها در بنادر جلوگیری خواهد کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه کل تخلیه و بارگیری بنادر کشور ۵۰ میلیون تن در سال جاری بوده که از ابتدای امسال تاکنون محقق شده است، اظهار داشت: بنادر در شرایط سخت تحریم و کرونا کمک شایانی به کشور کردند و تخلیه و بارگیری کالا به صورت روان در بنادر در حال انجام است.

کوهساری تصریح کرد: در بندر بوشهر ۱.۵ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا ثبت شده و در حال حاضر انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری می‌شود که نسبت به گذشته رشد ۲۴ درصدی دارد.

 

وی افزود:‌ در حوزه جذب سرمایه گذار در کل بنادر کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان در چند سال اخیر جذب شده است و در کل ۱۶ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذار راه شاهد بوده‌ایم. در این خصوص پروژه‌های زیادی نیز در حال بررسی است تا قرارداد جذب سرمایه گذار برای آنها منعقد شود.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در باره رعایت اصول محیط ‌زیست در بنادر گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در بیش از ۳۰ کنوانسیون عضو است که در این باره می‌توان به کنوانسیون OPRC و کنوانسیون جلوگیری از آلودگی نفتی اشاره کرد. سازمان حامی محیط ‌زیست است و در هر پروژه مطالعات زیست محیطی اجرا می‌شود.

 

وی ادامه داد: با وجود فشار غرب، تخلیه و بارگیری کالا در بنادر به صورت روان در حال انجام بوده و در بخش تأمین تجهیزات، فشارهایی از سوی کشور آمریکا وجود دارد، اما به هر حال کار به خوبی پیش می‌رود. در این زمینه ۵۰ میلیون تن تخلیه و بارگیری کالا در چند ماه اخیر در بنادر کشور نشان از رشد و توسعه بنادر کشور را دارد.

 

 

 

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics