تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قیمت طلا طی هفته گذشته 1.7 درصد افزایش یافت

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه تحت تاثیر انتشار آمارهای ضد و نقیض اقتصادی با افزایش نسبی روبرو شده است.

 

قیمت طلا در پایان مبادلات هفته ای که گذشت بار دیگر با افزایش همراه شده تا از ابتدای امسال تاکنون حدود 10 درصد رشد داشته باشد.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای متناقض درباره اقتصاد آمریکا طی روزهای اخیر تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی داشته است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا می تواند روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را با چالش جدی روبرو کند.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با 8.20 دلار افزایش به بیش از 1278.80 دلار رسیده است.

تازه ترین آمارهای رسمی منتشر شده نشان می دهد میزان سفارش کالاهای بادوام در آمریکا طی ماه نوامبر با 1.3 درصد رشد روبرو شده است.

این در حالی است که هزینه های مصرف کننده طی ماه نوامبر نیز با رشد فزاینده ای همراه بوده است. نرخ تورم آمریکا نیز طی 12 ماه گذشته منتهی به نوامبر 1.8 درصد رشد داشته است. این رقم در اکتبر به 1.6 درصد رسیده بود.

میزان فروش خانه های جدید و نو در آمریکا نیز طی ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل 17.5 درصد افزایش داشته است.

البته شاخص اعتماد مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته با کاهش روبرو شده ولی همچنان بالاتر از میانگین ماه های اخیر بوده است.

به اعتقاد برخی تحلیلگران بازارهای بین المللی، طلا همچنان برای شکستن سطح مقاومتی 1300 دلاری تلاش می کند. قیمت طلا در هفته گذشته 1.7 درصد رشد داشته است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز طی روز جمعه با افزایش 0.1 درصدی روبرو شده و به 93.36 واحد رسیده است. شاخص سهام در بازارهای مالی آمریکا نیز پس از تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ با افزایش روبرو شده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 20 سنت افزایش به بیش از 16.44 دلار رسیده است. قیمت مس نیز با 0.6 درصد افزایش به بیش از 3.24 دلار به ازای هر پوند رسیده است.

به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا خواهد داشت. وضعیت تنش های سیاسی بین المللی نیز عامل مهمی برای قیمت طلا خواهد بود.

منبع خبر: پایگاه اموزشی اطلاع رسانی خبری طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics