تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

آغاز ثبت‌نام «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین از آغاز ثبت‌نام «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در سایت inhb.ir در این استان خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا ، فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های واردشده به بسیاری از مشاغل بر اثر شیوع کرونا ویروس و شرایط ناشی از آن، لزوم توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با هدف کمک به رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور، این طرح آغاز شده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد توسعه‌ای، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وظیفه دارد سه مرحله «شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی»، «توانمندسازی متقاضیان» و «اتصال به بازار با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی» برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور را به سرانجام رساند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است که علاقه‌مندان می‌توانند نهایتاً تا هفتم مهرماه سال جاری در سایت inhb.ir ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند. سپس آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار از وظایف بعدی جهاددانشگاهی بوده که با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام می‌شود.
 
پیله‌چی بابیان اینکه این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای ۱۵۰۰ نفر در استان قزوین را دارد، تصریح کرد: امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics