تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سازمان تامین اجتماعی مبلغ بیمه پیمانکاری از نمایندگان دریافت نمی‌کند

با پیگیری‌های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مشکل ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی نمایندگان بیمه برطرف شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک آنلاین ، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: نمایندگان بیمه که حدود ۸۰ هزار نفر هستند با سازمان تامین اجتماعی در خصوص هزینه های بیمه خود به مشکل بر خورده بودند به گونه ای که سازمان تامین اجتماعی تصور می کرد نمایندگان بیمه، پیمانکار هستند و بابت پیمانکاری درصد بالایی (حدود ۱۶درصد) را برای هزینه بیمه ای آنها در نظر گرفته بود، در صورتی که اینها نمایندگان شرکت های بیمه هستند و کارهای شرکت بیمه را در غالب بخش خصوصی انجام می دهند.

وی افزود: براساس پیگیری های صورت گرفته از سوی بیمه مرکزی و سندیکای بیمه گران ایران مسئله ماده ۳۸ نمایندگان بیمه برطرف شد به این معنا که دیگر از طرف سازمان تامین اجتماعی مبلغ بیمه پیمانکاری از نمایندگان دریافت نمی شود.

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: به ۸۰ هزار نماینده سراسر کشور نیز ابلاغ شده است که به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند و کد شغل خود را دریافت کنند .

گفتنی است ماده ۳۸ قانون تامین اجتماعی؛ کلیه کارفرمایان و پیمانکاران تحت عضویت سازمان تامین اجتماعی را مکلف می‌سازد که علاوه بر بیمه کردن کارکنان خود، نسبت به بیمه نمودن نیروهای مربوط به پروژه‌های مناقصه ای و قراردادی نیز اقدام نمایند.

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics