تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات مالی مردم را تکلیف می‌دانیم

سلیمان توکلی، عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به نقش وام های قرض الحسنه در افزایش توان مالی و بهبود معیشتی مردم بیان داشت: این بانک، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد را از جمله اولویت ها و تکالیف خود می داند تا از این طریق، با تحریک تقاضا، نقش موثری در رونق وضعیت اقتصادی جامعه ایفا کند.

سلیمان توکلی ضمن تاکید به گامهای ارزنده برداشته شده برای ارتقای وضعیت مالی و معیشتی جامعه اظهارداشت: برای نمونه در پرداخت طرح ضربتی در شهریورماه سال جاری ۱۷ هزار فقره وام ازدواج را ظرف کمتر از دو ماه پرداخت کرده‌ایم و در پرداخت تسهیلات ازدواج هم یکی از بانک‌های موفق بوده‌ایم. ما رسالت اجتماعی داریم؛ پرداخت قرض‌الحسنه ازدواج هم یکی از این رسالت‌هاست.

وی در رابطه با تسهیلات تکلیفی بانک گفت: همچنین ما تکالیفی در قبال کمیته امداد و بهزیستی داریم. دولت سالانه سهمیه‌ای با عنوان میزان کمک به افراد تحت پوشش این نهادها در نظر می‌گیرد و ما مکلف به پرداخت این تسهیلات هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارهای بانک، ما تاکنون توانسته‌ایم صد درصد تعهدات و تکالیفی را که دولت بر عهده ما گذاشته پرداخت کنیم. حتی اگر دولت هم تکلیف و الزام نکند رسالت اجتماعی ما ارائه خدمات به این قشر است.

توکلی در تاکید به عدم لزوم سپرده گذاری نزد شعب بانک تصریح کرد: با توجه به آمارها، بیش از ۳۰ درصد تسهیلات پرداختی این بانک، به افرادی اعطاء شده که نزد بانک ما حساب ندارند. این افراد می‌توانند افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند یا افرادی که نزد ما سپرده‌ای ندارند اما بانک بر اساس تکلیف خود، تسهیلاتی متناسب با نیازهای آنها پرداخت می‌کند.

عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به سایر مسئولیت های اجتماعی تحقق یافته بیان داشت: همچنین این بانک امسال در راستای رسالت خود بیش از ۵ /۱ میلیارد تومان کالاهای مود نیاز دانش‌آموزان مناطق محروم را با همکاری وزارت آموزش و پرورش تهیه کرده و با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در اختیار آنها گذاشته است.

وی افزود: در زلزله اخیر کرمانشاه نیز، ما در راستای مسوولیت اجتماعی‌مان قرار است سه مرکز آموزشی و بهداشتی در این استان ایجاد کنیم که به سرعت اقدامات تاسیس آنها در دستور کار بانک قرار گرفته است.

 

منبع خبر: اقتصاد انلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics