تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

قوانین تامین اجتماعی نیاز به تغییر دارد/اصلاح قوانین بیمه ای

نایب رئیس هیات مدیره سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام جزئیات آیین نامه اصلاحات قوانین بیمه ای تامین اجتماعی، گفت: اگر این آیین نامه تصویب و اجرایی شود، بسیاری از مشکلات سازمان برطرف خواهد شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، علی حیدری، در خصوص اصلاح قوانین بیمه‌ای، افزود: سازمان تأمین اجتماعی تقریباً طی ۵-۶ سال گذشته پیشنهادات زیادی برای اعمال اصلاحات پارامتریک، سیستماتیک، فنی و مهندسی که مجموعاً اصلاحات بیمه‌ای می‌گویند ارائه کرده است. ما در این حوزه دچار قدمت قوانین هستیم که عدم اصلاح برخی از آنها سازمان تأمین اجتماعی را دچار مشکل کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی گفت: قانون تأمین اجتماعی در سال ۵۴ به تصویب رسیده و متناسب با شرایط آن زمان بوده است به همین دلیل بعد از گذشت ۴۵ سال برخی از این قوانین نیاز به تغییر دارند.

 


نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: سازمان پیشنهادات اصلاحی را در قالب قوانین بودجه و برنامه و همچنین در قالب نظام چند لایه تأمین اجتماعی ارائه داده که بخشی از آن در دستور کار مجلس و دولت قرار دارد ولی هنوز به تصویب نرسیده است.

 


حیدری افزود: البته بخش‌هایی از این اصلاحات در قالب طرح‌هایی است که در مجلس مطرح شده اما هنوز به مرحله نهایی برای اجرایی شدن نرسیده است.
وی با اشاره به اینکه اصلاح اساسی که باید صورت گیرد همان شکل گیری نظام چند لایه تأمین اجتماعی است، گفت: بخش زیادی از قوانینی که پیشنهاد اصلاح آنها را مطرح کرده‌ایم به تأمین اجتماعی تحمیل شده و علت آن این است که ما نظام چند لایه تأمین اجتماعی و لایه پایه همگانی که تضمین دولت است را نداریم.

 


نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی افزود: اگر نظام چند لایه شکل می‌گرفت و لایه‌های امدادی، حمایتی و بیمه‌ای از هم تفکیک می‌شدند، در نظام بیمه‌ای سطح بندی خدمات اتفاق می‌افتاد،؛ یعنی سطح پایه، سطح مازاد و سطح مکمل شکل می‌گرفت. در این صورت بسیاری از این برخورداری‌های من غیر حق یا بازنشستگی‌های زودرس و اتفاقاتی که افتاده در قالب قانون نظام لایه منتفی می‌شد.
وی اظهار داشت: آئین نامه اصلاحات بیمه‌ای در دستور کار دولت است که اگر در مورد آن تصمیم گیری و اجرایی شود می‌تواند مانع از ایجاد بسیاری از مشکلات برای سازمان تأمین اجتماعی شود.

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics