تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی را ابلاغ کرد

رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را به وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سایت طلا، حسن روحانی رئیس جمهور قانون افزایش سرمایه شرکت های پذیرفته شده در بورس یا فرابورس از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم را به وزارت امور اقتصادی و دارایی سازمان بورس و اوراق بهادار ابلاغ کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این نامه آمده است: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست « قانون افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس تهران با فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم، که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و نهم مردادماه یکهزار و سیصد و نود و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۹۹/۶/۴ به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره ۱۶۴۰۱۴۳/۴ مورخ ۱۳۹۹/۶/۱۸ مجلس شورای اسلامی واصل گردیده و جهت اجرا ابلاغ می گردد.

 

 

به مابه‌ التفاوت ارزش اسمی و وجوه دریافتی مازاد بابت فروش سهام جدید، صرف سهام گفته می‌شود. به‌عبارت دیگر مبلغ مازاد ارزش بازار (ارزشی که در حال حاضر معامله می‌شود) نسبت به ارزش اسمی سهام است. از آنجا که این کار از محل افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید به قیمتی بیش از قیمت اسمی حاصل می‌شود، جزو منابع تأمین مالی شرکت محسوب می‌گردد.

 

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics