تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تغییر رویکرد به مودی محوری از مهم‌ترین اقدامات نظام مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، تغییر رویکرد به مودی محوری را از مهم‌ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور عنوان کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، حسن کوماسی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی، عدم آگاهی دارندگان کارت‌های بازرگانی را ریشه بسیاری از سوءاستفاده‌ها دانست و ضمن تاکید بر افزایش برخورد با تخلفات این حوزه افزود: در همین زمینه، سه شعبه رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در آذربایجان غربی راه‌اندازی شده که تشکیل این شعبات با هدف سهولت در رسیدگی به پرونده ها بوده است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

کوماسی، تغییر رویکرد مأمور محوری به مودی محوری را از مهم‌ترین رویکردهای سازمان امور مالیاتی عنوان کرد و اظهار داشت: در اجرای ماده 97 قانون مالیات های مستقیم، مالیات مودیان براساس اظهارنامه تسلیمی ایشان، پس از تطبیق با بانک اطلاعاتی طرح جامع مالیاتی تعیین می شود. 


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در توصیف پرونده‌های پر ریسک، عدم همخوانی اطلاعات اظهارشده با بانک‌های اطلاعاتی را مهم‌ترین دلیل انتخاب این پرونده‌ها برشمرد و تأکید کرد: در راستای جلب رضایت عمومی، تمرکز ما بر روی پرونده‌های پر ریسک است و این فرآیند به‌صورت مکانیزه عمل می‌کند و عامل انسانی در آن تأثیری ندارد.


وی با اشاره به میزان رسیدگی مبتنی بر اظهارات مودیان مالیاتی گفت: فقط 10 درصد موارد در چارچوب پرونده‌های پر ریسک مورد بررسی قرار می‌گیرند و 61 درصد مودیان آذربایجان غربی، درآمدی کمتر از معافیت قانونی دارند و به همین دلیل از پرداخت مالیات معاف می‌شوند.


کوماسی، اخذ مالیات بر نقل و انتقال املاک مسکونی در دفترخانه و به‌طور مستقیم، خدمات غیرحضوری برای کسب مجوز اصناف و برخی اقدامات را از مصادیق تغییرات موجود در سازمان در راستای سهولت امور مودیان برشمرد و خاطرنشان کرد: عدم آگاهی دارندگان کارت‌های بازرگانی، ریشه سوءاستفاده‌ها است که در این راستا برخوردهای قهری و قانونی با متخلفان در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: ما تمایلی به تعطیلی هیچ واحد تولیدی نداریم و تلاش می‌کنیم با ایجاد شرایط قانونی و اعمال تسهیلات مالیاتی مثل تقسیط طولانی مدت و بخشودگی جریمه، از واحدهای تولیدی حمایت کنیم اما با واحدهایی که از شرایط پیش آمده سوءاستفاده کنند نیز برابر مقررات رفتار می‌کنیم.


کوماسی، خاطرنشان کرد: اخذ مالیات از تراکنش‌ها، پیگیری معوقات مالیاتی، اخذ مالیات از کارت‌های بازرگانی و البته مبارزه با فرار مالیاتی و فعالیت‌های زیرزمینی، ابزارهایی برای افزایش وصول درآمدهای مالیاتی علی‌رغم شیوع بیماری کرونا است که امیدواریم در این زمینه همکاری مناسبی از سوی مودیان داشته باشیم.


وی در پایان در خصوص صرف درآمدهای مالیاتی در استان نیز اظهار داشت: درآمدهای مالیاتی اخذ شده از محل مالیات بر ارزش افزوده، مطابق قانون برای هزینه کرد در شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و حتی عشایر در استان صرف شده است.

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics