تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

پنجاهمین گام

به مناسبت انتشار پنجاهمین شماره‌ی دوره‌ی جدید فصلنامه‌ی حسابدار رسمی، سعید جمشیدی‌فرد رئیس شورای عالی دوره‌ی هفتم طی سرمقاله‌ای در این شماره به ارزیابی کارنامه‌ی این نشریه پرداخته است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، در این یادداشت می‌خوانیم:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

«شماره‌ی کنونی پنجاهمین شماره‌ی دوره‌ی جدید فصلنامه‌ی «حسابدار رسمی» است. البته پیش‌تر، از تابستان 1383 تا بهار 1386 دوازده شماره از فصلنامه منتشر شده بود.

 

در نخستین سال‌های فعالیت جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران به‌موازات نهادسازی‌های ضروری، مجوز انتشار نشریه‌ی حرفه‌ای «حسابدار رسمی» نیز گرفته و به هنگام دبیرکلی آقای محمدجواد صفار، سنگ‌بنای انتشار فصلنامه‌ گذاشته شد و از آن سال تا امروز شاهد انتشار مستمر نشریه بوده‌ایم.

 

بدین ترتیب در دوران دبیرکلی آقایان صفار و لطفعلی لطفعلیان صارمی و به همت آنان و همکارانی که مسئولیت تدوین و آماده‌سازی مقالات را بر دوش داشتند، دوازده شماره‌ی نشریه منتشر شد که در مجموع نخستین دوره‌ی فصلنامه‌ی حسابدار رسمی را تشکیل می‌دهد.
دور جدید انتشار فصلنامه از بهار سال 1387 با مدیر مسئولی آقای نظام‌الدین ملک‌آرایی، دبیرکل وقت، آغاز شد و ایشان تا پاییز سال 1392 کماکان در این مسئولیت خدمت کردند. در ادامه مدیر مسئولی نشریه به ترتیب با آقایان مهدی کرباسیان و رحمت‌اله صادقیان بوده و اکنون نیز بنا به تصمیم شورای عالی جامعه مقرر شد که دبیرکل جامعه مسئولیت اداره‌ی نشریه را برعهده داشته باشد.

 


انتشار پنجاهمین شماره‌ی دوره‌ی جدید فصلنامه، قبل از هرچیز فرصت مغتنمی برای سپاس‌گزاری از زحماتی است که تمامی این بزرگواران برای پایه‌گذاری و استمرار این نشریه‌ی حرفه‌ای کشیده‌اند. نشریه‌ی حسابدار رسمی، رسانه‌ی حرفه‌ای حسابداری در ایران بوده که از بدو انتشار تا امروز با روالی منظم و بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای به‌صورت مستمر انتشار یافته و این امر نیز خود نشانه‌ی موفقیت مدیران مسئول در هدایت راهبردی نشریه بوده است. چه بسیار نشریات حرفه‌ای که در تمامی دهه‌های گذشته در حوزه‌ی حسابداری و حسابرسی منتشر شده‌اند و در مقاطعی نیز خوش درخشیده‌اند، اما ناپیوستگی و بی‌نظمی در انتشار آن مانع از آن شد که چنان که بایسته است بتوانند تأثیری پایا و پایدار بر حرفه بگذارند.»


در ادامه، نویسنده با تأکید بر اهمیت مضامین و مسایل محتوایی نشریه تأکید می‌کند: «جامعه‌ی حرفه‌ای حسابداری مستقل در ایران به‌درستی و به‌حق مایل است در نشریه‌ی خویش شاهد انعکاس معضلات حرفه‌ای به منظور ارتقای حرفه‌ی حسابرسی در ایران باشد... به همین منظور، شورای عالی جامعه در سال‌های اخیر به تأسیس شورای سیاست‌گذاری نشریه‌ی حسابدار رسمی مبادرت کرد. وظیفه‌ی شورای سیاست‌گذاری، هدایت راهبردی و نظارت محتوایی کلی است تا به این ترتیب به نمایندگی از اعضای جامعه و ذی‌نفعان حرفه‌ای، نشریه‌ی آنان در مسیری مطلوب گام بردارد. در شورای‌ سیاست‌گذاری تلاش شده ترکیب مطلوبی از حسابداران و ذی‌نفعان حرفه‌ای حضور داشته باشند تا هدایت و نظارت راهبردی فصللنامه با اشراف کافی از مسایل حرفه‌ی حسابداری مستقل در ایران انجام شود.»

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics