تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

در سومین جلسه ستاد بودجه سال ۱۴۰۰ مصارف و منابع لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

سومین نشست ستاد بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور اعضا درمحل این سازمان برگزار شد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، در این جلسه جزییات مصارف با توجه به وضعیت موجود از جمله تحریم ها، شرایط کرونا با جزییات و همچنین با رویکردهایی که در سالجاری وجود دارد مورد بحث اعضا قرار گرفت. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: این آخرین جلسه ای است که برای بررسی صدور بخشنامه بودجه  لازم بود و انجام شد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

دکتر محمدباقر نوبخت در حاشیه سومین جلسه ستاد بودجه ۱۴۰۰  به خبرنگار رسانه ملی گفت: رویکرد اصلی بودجه در شرایط رکود تورمی برای سال آینده ضمن مهار تورم، خروج از رکورد است که برای این مهم  باید سیاست رشد اقتصادی از طریق افزایش ارزش افزوده طرح های تولیدی و طرح های عمرانی و زیربنایی را دنبال کنیم ، برای  بخش نخست (طرح های تولیدی) از برنامه‌های جهش تولید از طریق تفویض منابع به استانها استفاده کردیم و در این راه با استانداران موافقت‌نامه مبادله نمودیم و برای سال آینده نیز تلاش داریم سیاست صادارت غیرنفتی را بصورت جدی در پیش بگیریم.

 

وی  در ادامه درخصوص مقابله با محدودیت درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت گفت:سیاست افزایش صادرات غیر نفتی تنها راه خروج از رکود است تا بتوانیم  ارز مورد نیاز برای کالاهای اساسی را تامین کنیم و بدین منظور کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی عرضه میشود.
بنابراین سال آینده آنچه که از صادرات نفت خواهیم داشت درآمدهای ریالی آن به بودجه می آید و درآمد ارزی آن برای تامین کالاهای اساسی خواهد بود.


معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار صدا وسیما درخصوص پیش بینی قیمت فروش نفت خام  گفت: پیش بینی دولت براساس پیش فروش بشکه ای ۴۰ دلار در بودجه ۱۴۰۰ می‌باشد. وی همچنین افزود:ما سال آینده مصمم در اجرایی کردن اصلاح ساختار بودجه در روح وکالبد بودجه سال ۱۴۰۰ هستیم و لایحه را اینگونه به مجلس ارائه خواهیم داد.

 

 

منبع خبر: سازمان برنامه و بودجه کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics