تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جوانی که ترک تحصیل کرد و چوپان، بلال فروش و کارآفرین شد

جوانی که بارها به دلیل ضعف مالی ترک تحصیل کرد اما شکست نخورد، از چوپانی و بلال فروشی تا اشتغالزایی برای هزار نفر را در پیش گرفت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، «کشاورزی در گلدان» یک رسته شغلی پردرامد و بدیع است که توسط جوان خوش ذوق روستایی در استان خراسان شمالی رونق گرفته است. شاید خیلی عجیب باشد که در گلدانی گوشه خانه،بادمجان پرورش داد و آن را فروخت و درآمد کسب کرد اما حسین امیرپور این کار را کرده است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 حسین امیرپور که این روزها می توانیم لقب فعال اقتصاد مقاومتی را به وی بدهیم توانسته با ایده و طرح های تازه, تحولی در کشاورزی منطقه استان خراسان شمالی به وجود آورد.
 
 وی متولد 1372 است اما با این سن و سال پایین با رونق دادن به کشاورزی در گلدان اشتغالزایی  قابل توجهی فراهم کرده است.
 
 بخشی از افتخارات این فعال اقتصاد مقاومتی و کارآفرین نمونه عبارت است از لیسانس افتخاری از دانشگاه ها  را وارد آمریکا، کسب بورسی تحصیلی از ایتالیا، انتخاب به عنوان کارآفرینی نمونه استانی و کشوری در سال 91،93،96 .
 

ترک تحصیل

 
 حسین امیرپور در سال1372 در روستای قصرقجر از توابع شهرستان یجنورد استان خراسان شمالی در خانواده ای روستایی و کشاورز به دنیا آمد.
 
 وی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای قصرقجر و سپس مقطع متوسط را در شهرستان بجنورد گذارند اما بارها به خاطر مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شد.
 
 در مقطع راهنمایی به خاطر نبود مدرسه در روستا، امیرپور باید به مرکز شهرستان مراجعه می کرد اما به سبب شرایط مالی نتوانسته و سپس برای کمک به خانواده به چوپانی در زادگاهش پرداخت.
 
 وی در مقطع متوسط به دبیرستان شبانه روزی رفت و در آنجا هم نتوانست دور از کار باشد. با فروش و پاک کردن سبزیجات توانست دوران دبیرستان را پشت سربگذرانند و مخارج زندگی خود و خانواده را تأمین کند. 
 
وی حتی بعد از وارد شدن به دانشگاه دست از تلاش برنداشت و با فروش تخم مرغ محلی و دم نوش های زادگاهش در دانشگاه و فروش بلال در خیابان های شهر توانست کار خود را به همگان معرفی کند.
 
 او در بین کاسبان بازار به حسین شلپ(برگ) و حسین جوگان (بلال) معرو ف است.
 
همه اساتید دانشگاه و دانشجویان اورا می شناختند و علاوه بر تخم مرغ محلی و دم نوش اگر محصول دیگری هم نیاز داشتند به امیرپور سفارش می دادند.
 
 او توانسته است یا مشاوره رایگان به کشاورزان به آنها کمک کند و سالانه بیش ازهزاران کشاورز را به کار می گیرد و دیگر کمتر کسی هست که دغدغه فروش محصوولاتش را داشته باشد.
 
 او رویاهایی در سر داشت و برای رسیدن به آنها باید تلاش می کرد. بعد از گذراندن مقطع کاردانی تصمیم گرفت برای ثبت شرکت اقدام کند. بعد از یک ثبت رساندن شرکت در زمینه بسته بندی دم نوش های گیاهی، توانست خود را در بازار به مشتریان بشناساند.
 
 درسال93 برای کمک و اشتغال بیشتر به تولید برگ مو پرداخت و بعد از گذشت دو سال توانست تولید برگ مو را به 350 تن در سال برساند.
 
 وی اکنون با گذشت 4سال از شروع ک ار، سالانه بیش از 700 تن برگ مو با کیفیت تولید می کند که رهاورد آن اشتغالزایی مستقیم برای 25 نفر و هزار نفر به طور غیرمستقیم است.
 
امیرپور هم اکنون همکاری یا بهترین و بزرگترین برندهای خارجی را در کارنامه خود دارد.
وی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت سبزگیاه سلامت توانا مخفم یا نام تجاری (شرکت کشت و صنعت توانا) است که بیش از 38 نوع محصول را در دست تولید دارد که محصولات اصلی و صادراتی شامل (شیره انگور، برگ مو و رب گوجه فرنگی) است.
 
 این کارآفرین موفق در حال حاضر عضو هیت مدیره کارخانجات توانا تبریز و موسس و مدیرعامل هلدینگ توانا است و توانسته با ایده هایی که عملی کرده برای بیش از هزار نفر اشتغال ایجاد کند.
 
 وی درباره فعالیت خود به ما می گوید: علاوه بر اینکه خودم برای کار تلاش زیادی کردم این افتخار را دارم که افراد و سرپرستان خانوار زیادی زیرنظر من مشغول به کار شدند و برخی افراد در شیفت های شبانه با فرزندان خود به محل کار حاضر می شوند و هم هیچ محدودیتی در این زمینه اعمال نمی کنم تا افراد تصور تحریم نداشته باشند و با خیال راحت نانی بر سرسفره ببرند.
 
 وی از دوران بی پولی اش می گوید: بارها با مشکل مالی مواجه شدم. حتی مجبور بودم برای امرار معاش زندگی ام اقدام به بلال فروشی کنم اما وارد هر شغلی که شدم با افتخار به کار مشغول شدم و همین موضوع باعث شد تا احساس شکست نداشته باشم. هنوزم برخی از دوستان من را به لقب گذشته (حسین بلال) صدا می زنند و من با افتخار پاسخ می دهم.
منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics