تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ظرفیت ایجاد اشتغال با استفاده از کرم ابریشم

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه به دلیل عدم حمایت از صنعت نوغانداری سالانه ۷۰۰ تن ابریشم وارد می کنیم گفت: ظرفیت ایجاد اشتغال در این صنعت بسیار زیاد است و می تواند چندین برابر پتروشیمی اشتغال ایجاد کند

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبداله بهرامی، مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولیدکنندگان  فرش دستباف  در گفت‌وگو با خبرنگاراقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه حدود 800 هزار نفر پشت صف برای بیمه قالیبافی هستند گفت:حدود 240 هزار نفر هم بیمه هستند. حدود سه سال بیمه تکمیلی برای قالیبافان انجام دادیم اما بیمه تعاون بسیار ضرر کرد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه نوغان داری در کشور از بین رفته است گفت:نوغان داری از بین رفته است، تا 20سال گذشته یکی از تولیدکنندگان بزرگ جهان بودیم. نوغان داران حمایت نشدند و تسهیلات به آنها ندادند و اکنون سالیانه 700 تن ابریشم با ارز آزاد وارد کشور می شود.

 

ابریشم خالص و طبیعی در بازار همچنان مشتریان خاص خود را دارد و به همین خاطر است که مانور برای تولید این محصول با توجه به تعداد اندک تولیدکنندگان می تواند آن را به تجارتی پرسود تبدیل کند.

 

بهرامی با بیان اینکه  غذای کرم های ابریشم برگ تازه درخت توت است گفت: در تمام کوچه و پس کوچه های شهر درختان توت زیاد است. بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال زایی است.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف  اظهار داشت:  هنر صنعت فرش دستباف ایران که چندین میلیون نفر به آن اشتغال داشته و ارتزاق می کنند تنها صنعت بومی سازی شده کشور و تنها برند ملی ایرانی  است که جهانیان آن را می شناسند، نام قالی ایرانی با نام ایران عجین شده و موجب فخر و مباهات و نشان از فرهنگ و هنر غنی این سرزمین دارد.

 

 وی گفت: در برخی کشورهای همجوار فقط به خاطر داشتن یکی از زنجیره های ارزش  این صنعت بزرگ مثل تولید ابریشم یک وزارتخانه بنام وزارت ابریشم تشکیل می شود اما در کشور  ما با وجود آنکه می دانیم در تولید ابریشم ، پشم ، پنبه این همه مزیت داریم  و چقدر این هنر صنعت به عنوان شغل مکمل دامپروری و کشاورزی در افزایش درآمد خانوارهای روستایی و عشایر و زنان خانه دار و سرپرست خانوار مهم است ،  اما متأسفانه اقدامی برای توسعه و بهینه سازی این صنعت انجام نمی شود .

 

وی با اشاره به اینکه حدود هفتاد درصد از ضربه را از سیاست های غلط دولت و بانک مرکزی ضربه می خوریم گفت: ایران یکی از بزرگترین تولید کننده های ابریشم جهان بودیم ولی به دلیل عدم حمایت از صنعت نوغانداری سالانه 700 تن ابریشم وارد می کنیم و پشم ما به صورت خام با مبلغ بسیار جزئی صادر می کنیم و به صورت فرآوری شده با قیمت های بسیار بالا وارد می کنیم و این موضوع به افزایش قیمت تمام شده منجر شده است.

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics