تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار اوراق مشارکت در ریسک سرمایه‌های راکد را در بیمه فعال می‌کند

یک کارشناس ارشد صنعت بیمه بیان کرد: با انتشار اوراق مشارکت در ریسک می‌توان بسیاری از سرمایه‌های راکد اشخاص را در صنعت بیمه فعال کرد که در شرایط کنونی که صنعت بیمه قادر به واگذاری ریسک به خارج از کشور نیست کمک بزرگی به این صنعت می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مهدی سامری" درخصوص اوراق بهادار بیمه ای درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت:  بنابراین باید از ظرفیت های داخلی استفاده کرد که یکی از این ظرفیت ها انتشار اوراق مشارکت در ریسک است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سامری اوراق مشارکت در ریسک را با ذکر مثالی اینگونه توضیح داد: هرشخصی که سپرده بانکی دارد می تواند برروی آن ارزش افزوده بگیرد یکی از راهکارها این است که به شرکت بیمه اعلام می کند در ریسک های بزرگ وی مشارکت می کند .
 
وی افزود: آن فرد با پذیرفتن هر مقداری از ریسک شرکت بیمه  به صورت اوراق مشارکت در ریسک در آن ریسک شریک شده و بانک هم گواهی می دهد که در صورتی که ریسک حادث شد و خسارت اتفاق افتاد سهم سرمایه گذار را از روی سود سپرده پرداخت خواهد کرد.
 
این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: شرکت بیمه ای بدین وسیله مقداری از ریسک خودرا به بیرون واگذار کرده وتضمین سرمایه گذارهم سپرده بانکی وی است بنابراین اگر ریسکی حادث شد اصل پول سرمایه گذار باقی مانده و تنها سود آن از بین رفته و درغیر اینصورت هم 1 تا 2 درصد حق بیمه علاوه بر سود سپرده گذاری دریافت می کند.
 
سامری افزود: زمانیکه اقلام سرمایه ای شخص زیاد شود یعنی دربازار سرمایه، سپرده بانکی و سکه و طلا در خانه داشته باشد می تواند با خرید اوراق مشارکت در ریسک برروی سرمایه راکد خود ارزش افزده ایجاد کند.
 
وی خاطر نشان کرد که با سپردن سکه و طلا به خزانه بانک وسپردن گواهی آن به عنوان تضمین به شرکت بیمه ای می توان ریسک های بزرگ شرکت بیمه را پذیرفت پس می توان داراییهای راکد را در صنعت بیمه فعال کرد.
 
این کارشناس صنعت بیمه عنوان کرد : ضریب خسارت آتش سوزی در پروژه های بزرگ پتروشیمی، پالایشگاهی و کارخانجات ضریب خیلی بزرگی نیست و بسیاری از نخبگانی که مفهوم ریسک و سرمایه را می شناسند با علاقه مندی وارد این موضوع می شوند و بعد از آن مردم عادی هم مشتاق خواهند شد.
 
سامری معتقد است که این موضوع برای کشور ما یک راهکار خاص است که درصورت اجرایی شدن، اتفاق بسیار خوبی است و بیمه گران دیگر به راحتی می توانند دارایی های بزرگ همانند کشتی ها را بیمه کنند و مازاد اتکایی را اوراق مشارکت در ریسک صادر کنند.
 
وی بیان کرد: درحال حاضر احتمالا فاز مقدماتی این طرح اجرایی می شود که اوراق را صادر می کنند و به عبارتی از سرمایه گذار پول قرض می گیرند که در صندوقی نگهداری می شود و براساس آن ریسک قبول کنند که تعیین نرخ آن متاثر از گردش مالی بیمه گری است.
 
این کارشناس صنعت بیمه با بیان اینکه گردش مالی بیمه گری در ایران سودده نیست، گفت: در نتیجه نمی تواند نرخ های خیلی جالبی استخراج کرد مگر اینکه این منابع در گردش سرمایه گذاری قرار بگیرد که بعد نرخ های متداول تمامی اوراق های دیگر به جز اوراق قرضه دولتی را برای آن در نظر می گیرند.
 
سامری ، افزود: باتوجه به شرایط کنونی بهتر است که اوراق مشارکت در ریسک منتشر شود که مردم و فعالین اقتصادی در دل ماجرا قراربگیرند و در ریسک مشارکت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد که احتمالا  دلیل اجرایی شدن فاز مقدماتی اوراق مشارکت درریسک حل مشکل سرمایه شرکت های بیمه ای است.
 
این کارشناس صنعت بیمه  گفت: با انتشار این اوراق به جای اینکه شرکت ها ملزم به افزایش سرمایه شوند، صندوقی برای اتکایی کشور درست می شود که سرمایه اش توسط مردم جمع می شود و این صندوق اتکایی می پذیرد.
منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics