تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گزارش معاملات مربوط به عملیات بازار باز

موضع پولی بانک مرکزی در این هفته با توجه به پیش‌بینی این بانک از کمبود نقدینگی در بازار بین‌بانکی و همچنین فاصله گرفتن نرخ سود موزون بازار از نرخ سود هدف، تزریق نقدینگی در قالب قرارداد توافق بازخرید با سررسید 14 روزه بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو اطلاعیه روز شنبه 10 آبان ماه 1399 مبنی بر برگزاری حراج خرید اوراق بدهی دولتی در عملیات بازار باز، این بانک در مهلت تعیین شده سه سفارش فروش اوراق بدهی دولتی از طریق سامانه بازار بین‌بانکی دریافت کرد.

 

با توجه به پیش‌بینی بانک مرکزی از کمبود نقدینگی در بازار بین‌بانکی و همچنین فاصله گرفتن نرخ سود موزون بازار از نرخ سود هدف، موضع پولی بانک مرکزی در این هفته تزریق نقدینگی در قالب قرارداد توافق بازخرید با سررسید 14 روزه بود. در مجموع، بانک مرکزی با تزریق 9.8 هزار میلیارد ریال نقدینگی در حداقل نرخ 21 درصد به بانک متقاضی موافقت کرد. معاملات مربوط به این عملیات توسط کارگزاری بانک مرکزی در روز چهار‌شنبه 14 آبان ماه انجام شد.

 

شایان ذکر است بانک مرکزی در چارچوب مدیریت نقدینگی مورد نیاز بازار بین‌بانکی ریالی، عملیات بازار باز را به صورت هفتگی اجرا می‌‌کند. موضع این بانک (خرید یا فروش قطعی یا اعتباری اوراق بدهی دولتی) بر اساس پیش‌بینی وضعیت نقدینگی در بازار بین‌بانکی و با هدف کاهش نوسانات نرخ بازار بین‌بانکی حول نرخ هدف، از طریق انتشار اطلاعیه در سامانه بازار بین‌بانکی اعلام خواهد شد.

 

متعاقب اطلاعیه مزبور، بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند در راستای مدیریت نقدینگی خود در بازار بین‌بانکی، نسبت به ارسال‌ سفارش‌ها تا مهلت تعیین شده از طریق سامانه بازار بین‌بانکی اقدام کنند.

 

منبع خبر: روابط عمومی بانک مرکزی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics