تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

از همسان سازی حقوق بازنشستگان تا رتبه بندی معلمان

۸هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان در بودجه ۱۴۰۰/ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا انقلاب مهدی ادامه دارد/ تامین اعتبار برای پرداخت فوق‌العده ویژه کادر درمان؛ پرداخت را از دستگاه اجرایی پیگیری کنید

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از شناسنامه قانون، معاون رئیس جمهور آنچنانکه وعده کرده بود پس از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس شورای اسلامی با فرهنگیان، بازنشستگان و کادر درمان، گفت و گو کرد و به آنان اطمینان داد که همچنان پیگیر مطالباتشان است و منابع مالی لازم برای این منظور را در بودجه سال آینده لحاظ کرده است؛ از رتبه بندی فرهنگیان گرفته تا متناسب سازی حقوق بازنستگان و حتی فوق العاده ویژه کادر درمان.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، در فاصله ۴۲ روزه با گفت‌وگوی اینستاگرامی پیشین معاون رئیس جمهور، بار دیگر محمدباقر نوبخت با فرهنگیان، بازنشستگان، اعضای کادر درمان و کارکنان سازمان زندان‌ها به گفت‌وگو نشست تا به دغدغه‌های آنان پاسخ دهد.

 

 

او با اشاره به اینکه می‌کوشد با فواصل منظم به سوالات و پیام‌های مخاطبان خود در فضای مجازی پاسخ دهد؛ یادآورشد که آغاز به کار صفحه اینستاگرام او با انتقادات فرهنگیان همراه شد و افزود: اسفند ماه سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت را لحاظ کردیم که چون با نظام رتبه بندی آنها تلاقی داشت، گلایه‌هایی را ایجاد کرد. موضوع را بررسی کردیم و دیدیم حق با فرهنگیان عزیز است. رفع این مشکل نیاز به تدوین قانون و تامین اعتبار مالی داشت.

 

 

وی با بیان اینکه مجوز لازم به وزارت آموزش و پرورش در این زمینه داده شده است؛ ادامه داد: لایحه‌ای هم برا یاین منظور تدوین شد. اخیرا از آقای وزیر، سرنوشت آن را جویا شدم که گفتند این لایحه در کمیسیون دولت در حال نهایی شدن است و انشاالله به زودی در دولت تصویب می‌شود.

 

 

۸هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خاطرنشان کرد: در رابطه با رتبه‌بندی فرهنگیان، حتی قبل از ارائه لایحه دولت به مجلس، مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شد. پس جای هیچ نگرانی نیست.

 

 

وی سپس خطاب به فرهنگیان و بازنشستگان ادامه داد: دو ردیف مختص شما عزیزان در لایحه بودجه، در نظر گرفته شده است. یک ردیف همیشگی و یک ردیف رزرو که اگر سرریزهایی در اجرا پیش آمد، به خاطر کمبود منابع مالی، متوقف نشویم. کما اینکه در سال جاری نیز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان همین کار را کردیم و هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یافت. برای سال بعد هم ۹۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

 

معاون رئیس جمهور با یادآوری اینکه رشد بودجه وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به قانون بودجه ۱۳۹۹، بیش از رقم رشد کل لایحه بودجه است، تاکید کرد: فرهنگیان عزیز اطمینان داشته باشند که منابع مالی لازم برای رتبه بندی آنها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است و فوق العاده ویژه آنان نیز در قالب همین رتبه بندی دیده خواهد شد.

 

 

در فضای مجازی از دکتر نوبخت درخواست شده بود که اعمال مدرک دوم فرهنگیان را نیز پیگیری کند؛ او در پاسخ گفت: از وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم همان اقدامی که درباره مدرک دوم فرهنگیان انجام داد را اجرایی کند. در مورد سال آینده نیز مجوز آن را صادر خواهیم کرد تا طبق ماده ۲۸ قانون الحاق بتوانند از امتیازات مدرک دوم بهره‌مند شوند و تبعیض بین دکترای آموزش و پرورش و وزارتخانه‌های دیگر برطرف شود.

 

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به سوالات مکرر فرهنگیان درباره اینکه چه زمانی فوق العاده ویژه آنان پرداخت می‌شود نیز اظهار داشت: ما مکتوب موافقتمان را اعلام کردیم و منابع مالی لازم را هم در لایحه بودجه منظور کرده‌ایم که از اول فروردین ماه فوق العاده ویژه پرداخت شود. البته وزارت آموزش و پرورش باید زودتر ابلاغ‌ها را بزند.

 

 

تاکید بر نقش نظارتی سازمان برنامه؛ اجرا را از دستگاه‌های متولی پیگیری کنید
رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش به مطالبات پیاپی کاربران برای پیگیری مطالباتشان از وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، گفت: خواهش می‌کنم جایگاه سازمان برنامه را بدانیم. ما دستگاه مجری شما نیستیم و من‌باب وظیفه نظارتی باید وارد موضوعات شویم. در مورد مطالبات شما مجوزهای لازم را داده‌ایم، انتظار نداشته باشید که یک سازمان فرابخشی، برای تک تک شما عزیزان ابلاغ احکامتان را بزند. این موارد را باید از دستگاه‌های مجری مربوطه پیگیری کنید.

 

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه کاربران در فضای مجازی مسائل و مشکلاتشان را با او در میان می‌گذارند و خواستار پیگیری آنها می‌شوند؛ خاطرنشان کرد: این سازمان با تامین منابع مالی و صدور مجوزهای قانونی لازم می‌کوشد مشکلات فرهنگیان، کادر درمان و بازنشستگان را رفع کند اما اجرای این مجوزها و قوانین با دستگاه‎های اجرایی است که باید از آنها مطالبه شود.

 

 

بازنشستگان نگران نباشد؛ متناسب‌سازی حقوق‎تان ادامه دارد

نوبخت با اشاره به دغدغه عموم بازنشستگان درباره تداوم متناسب سازی حقوقشان در سال‌های بعد، خطاب به آنها گفت: نگران نباشید. بزرگترین بودجه برای بازنشستگان در لایحه ۱۴۰۰ گنجانده شده تا با همین ترتیب، آنچه از متناسب سازی حقوق این عزیزان باقی مانده، اجرایی شود. بر قولی که به شما داده‌ام، پابرجا هستم. حتی برای کسانی که عضو غیرهیات علمی فرهنگیان هستند نیز این موضوع اعمال خواهد شد. این اقدام غیر قابل بازگشت است، چون قانون شده است. حتی اگر دوره قانون برنامه تمام شود، آثار حقوقی و قانونی آن متوقف نمی‌شود.

 

 

معاون رئیس جمهور با لبخند خطاب به بازنشستگان گفت: به شما قول می‌دهم که اجرای همسان سازی تا انقلاب مهدی ادامه دارد. شما عزیزان، افراد باتجربه و دنیا دیده‌ای هستید؛ نگران نباشید؛ این موضوع سالهای سال اجرا می‌شود چون در احکام شما لحاظ شده است.

 

 

وی همچنین در واکنش به خبرسازی یکی از سایت‎ها که افزایش رقم ردیف بودجه صندوق کشوری را مورد انتقاد قرار داده بود؛ تصریح کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون است و باید برای این احکام قانونی، منابع مالی لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده می‌شد.

 

 

نوبخت با بیان اینکه بودجه لازم برای بازنشستگان لشگری و کشوری در لایحه بودجه دیده شده است، افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز منابع لازم برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد. البته آقایان سالاری و شریعتمداری پیگیر هستند تا این موضوع به سرانجام برسد.

 

 

۲۲ هزارمیلیارد تومان برای جذب کادر جدید درمان در بودجه ۱۴۰۰
در ادامه این گفت و گوی زنده اینستاگرامی، معاون رئیس جمهور با اشاره به مسائل ریز و درشت کادر درمان؛ از مجوز صدور پرداخت فوق‌العاده ویژه آنان و جلسات متعددش با وزیر بهداشت و توافقاتش یاد کرد و افزود: افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم برای دانشگاه‎ها کمی مشکل بود، اما کوشیدیم که حتما اعمال شود. مجوز لازم داده شد و منابع مالی آن هم دیده شد. گویا در وزارت بهداشت و درمان در حال آماده کردن احکام عزیزان کادر درمان هستند و چون منابع مالی آن تامین شده به محض صدور احکام، قابل اجرا خواهد بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه اخیرا ۳۰ هزار مجوز جدید استخدام برای تکمیل کادر درمان به منظور جریان خون تازه در شریان‌های بدنه درمانی کشور داده شده است؛ گفت: اولویت جذب با بزرگانی است که الان مشغول به کار هستند. ۲۲ هزار میلیارد تومان هم برای استخدام این افراد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

 

 

نوبخت در واکنش به دغدغه نیروهای شرکتی کادر درمان نیز خاطرنشان کرد: صدور مجوز استخدام ۵۳ هزار نفر در وزارت بهداشت برای این بود که پرسنل شرکتی بتوانند زودتر جذب شوند.

 

 

خبر خوش برای کارمندان سازمان زندان‌ها
کارمندان سازمان زندانها که مرتبا در فضای مجازی برای نوبخت پیام می‌فرستند و خواستار اجرای قانون تسری بودند هم خبر خوشی از او شنیدند. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد که دستور اجرای این قانون و پیش بینی آن در بودجه سال ۱۴۰۰ را صادر کرده است و از اول فروردین اجرایی می شود.

 

 

پاداش بازنشستگان سال ۹۹ هم پرداخت می‌شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در واکنش به کاربرانی که خواستار پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان بودند نیز گفت: پاداش بازنشستگان ۹۸ را دادیم و با نیروهای مسلح نیز هماهنگ کردیم که این موضوع را اجرا کنند. تا کنون دو بخشنامه داده‌ایم که پول‌ها را بدهند. خوب است بدانید که برخی دستگاه‌ها لیست بازنشستگان را با تاخیر ارائه داده بودند؛ در حالی که پول از مدت‌ها پیش نزد خزانه بود.

 

 

وی همچنین در واکنش به تقاضای دیدار حضوری یا مجازی با بازنشستگان وزارت بهداشت و درمان، نیز قول داد که این دیدار به زودی انجام شود و در واکنش به کاربرانی که پیگیر وعده او درباره شرکت کنتورسازی قزوین شده بودند؛ گفت: یک میلیارد تومان برای رفع مشکلات این شرکت پرداخت شده است. از دفترم می‌خواهم که سرنوشت موضوع را پیگیری کند.

 

 

نوبخت در بخش پایانی این گفت و گو با بیان اینکه لحظه شماری می‌کند دوره خدمتش در سازمان برنامه و بودجه به اتمام برسد و به کار معلمی خود در دانشگاه ادامه دهد، ادامه داد: تا روزی که در این جایگاه هستم، با انگیزه و قوت کلیه کارها و مطالبات شما را پیگیری می کنم.

 

منبع خبر: شناسنامه قانون
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics