تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شورای عالی کلیات طرح نحوه‌ی تعیین حق‌الزحمه‌ی حسابرسی را تصویب کرد

سه‌شنبه هجدهم آذر‌ماه جامعه‌ی حسابداران رسمی ایران میزبان برگزاری بیست‌وپنجمین جلسه‌ی شورای‌عالی هفتم جامعه‌ بود.

 

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران،در ابتدا، دکتر سعید جمشیدی فرد، رئیس شورا، ضمن خیرمقدم رسمیت جلسه را اعلام کرد. وی در آغاز ضمن تبریک روز حسابدار به کلیه‌ی حاضران و اعضای جامعه، گزارشی از همایش مجازی «روز حسابدار» که جامعه به صورت مشترک با وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار کرد ارایه نمود.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رئیس شورا در ادامه به آخرین وضعیت استعلام صورت‌گرفته از معاونت حقوقی ریاست جمهوری بابت یکی از اعضای شورای عالی اشاره و بر ضرورت مشارکت جدی ذی‌نفعان کلیدی حرفه در سرمایه‌گذاری در امور فناوری اطلاعات و جبران عقب‌ماندگی‌های حرفه در این حوزه تأکید کرد. دکتر جمشیدی فرد همچنین در خصوص پی‌گیری‌های صورت گرفته بابت ثبت روز حسابدار در تقویم رسمی کشور گزارشی ارایه کرد.

 

 

دیگر اعضای شورای عالی نیز در این جلسه ضمن تبریک روز حسابدار به کلیه‌ی اعضای جامعه از حضور گسترده‌ی اعضای جامعه و مشارکت انجمن‌های حرفه‌ای در برپایی مجازی آیین‌های گرامی‌داشت این روز باشکوه تشکر و قدرانی و ابراز امیدواری کردند با عادی شدن وضعیت کشور ارتباطات حضوری با اعضای جامعه به روال گذشته برقرار و تعاملات گسترده‌تری برقرار شود.

 

 

دستورجلسه‌ی شورای عالی ادامه‌ی بررسی طرح پیشنهادی نحوه‌ی تعیین حق‌الزحمه‌ی حسابرسی بود. به سبب اهمیت حق‌الزحمه‌ی حسابرسی در توسعه‌ی حرفه‌ای و نقش آن در غلبه بر چالش‌های حرفه‌ای، در این جلسه ابعاد و زوایای بیشتری از این طرح به‌تفصیل مورد بررسی قرار گرفت.

 

 

مدل و الگوی ساختاری، سادگی، کاربرد و نتایج یکنواخت و یکسان، استفاده از ظرفیت مقررات فعلی و اجتناب از اصلاح آیین‌نامه‌ی تعیین نرخ پایه، رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات و استفاده از سامانه‌ی نرم‌افزاری برای محاسبات مربوط، پیش‌بینی دوره‌ی زمانی برای افزایش تدریجی، و ملحوظ کردن ساختار و ظرفیت، کیفیت کار و قدمت و تجارب مؤسسات، از محورهای مورد بحث در بررسی ابعاد این طرح بود.

 

 

در این زمینه، اعضای شورای عالی ابهامات و پیشنهادهای خود را بیان کردند. با توجه به موارد بیان‌شده کلیات طرح مورد تصویب قرار گرفت و مقرر شد با رفع ابهام از موضوعات بحث شده و اصلاح آن، متن نهایی در جلسه آتی ارایه گردد.

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics