تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استقبال فدراسیون بین المللی حسابداران از گزارش جدید درباره افشای مالی مربوط به آب وهوا

فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) به تازگی از انتشار گزارش جدیدی با عنوان گزارشگری درباره ارزش شرکتها، با نمونه ای از استاندارد افشای مالی مربوط به آب وهوا، که از سوی سازمانهای گزارشگری پایداری و یکپارچه منتشر شده، استقبال کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از حسابرس، فدراسیون بین المللی حسابداران (IFAC) به تازگی از انتشار گزارش جدیدی با عنوان گزارشگری درباره ارزش شرکتها، با نمونه ای از استاندارد افشای مالی مربوط به آب وهوا، که از سوی سازمانهای گزارشگری پایداری و یکپارچه ازجمله اقدام، بینش، افشا (CDP)، هئیت استانداردهای افشای کربن (CDSB)، استانداردهای توسعه پایدار (GRI)، شورای بین المللی گزارشگری یکپارچه (IIRC) و هئیت استانداردهای حسابداری پایداری  (SASB) منتشر شده، استقبال کرد.   

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این گزارش نشان دهنده یک نقطه عطف دیگر در حرکت به سمت ارتقای گزارشگری شرکتها است، و به منظور ارتقای گفتگو بین شرکتها و سرمایه گذاران و سهامداران آنها از طریق گزارشگری اطلاعات مربوط به پایداری است. 

 

 


در سپتامبر سال 2020، فدراسیون بین المللی حسابداران سندی با عنوان «مسیر پیش رو» منتشر کرد، که فراخوانی برای ایجاد هیئت استانداردهای بین المللی پایداری بود.

 

در اوایل این ماه، فدراسیون بین‌المللی حسابداران پاسخ خود به سند مشورتخواهی بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRSF) درباره گزارشگری پایداری را منتشر کرد، که در آن بار دیگر دیدگاه خود مبنی بر اینکه بنیاد استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی باید یک هیئت جدید برای استانداردهای پایداری در کنار هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) ایجاد کند، تا بر الزامات گزارشگری که به خلق ارزش توسط بنگاه می پردازد، تمرکز کرده و با استفاده از تخصص و استانداردهایی که ازقبل درنتیجه کار انجام شده به وسیله اقدام- بینش- افشا، هیئت استانداردهای افشای کربن، استانداردهای توسعه پایدار، شورای بین المللی گزارشگری یکپارچه، هیئت استانداردهای حسابداری پایداری و همچنین کارگروه افشای مالی مربوط به آب وهوا (TCFD) وجود داشته است، به فعالیتهای خود سرعت بدهد. 

 


این گزارش جدید، نه تنها یک نقطه شروع ارزشمند برای این طرح استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی فراهم می کند، بلکه هدف و تلاش مشترک این سازمانها را هم اکنون و هم در آینده به وضوح نشان می دهد. 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics