تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بالاترین و کمترین مبلغ سپرده‌های بانکی مربوط به تهران و کهگیلویه و بویراحمد است

روابط عمومی بانک مرکزی اعلام‌کرد: بر پایه آخرین آمارهای به دست آمده، مانده تسهیلات بانکی در پایان مهرماه امسال رشد ۴۲.۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از چابک آنلاین به نقل از ایرنا، گزارش وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و موسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان مهرماه سال ۹۹ حاکی از آن است که مانده کل سپرده‌ها افزون بر ۳۳۳۸۰ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل (۹۶۵۴ هزار میلیارد ریال) ۴۰.۷ درصد و نسبت به پایان سال قبل (معادل ۶۲۱۷ هزار میلیارد ریال) ۲۲.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۱۸۱۳۹ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸۲.۴ هزار میلیارد ریال است. مانده کل تسهیلات افزون بر ۲۴۱۹۶ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ( ۷۲۴۸.۴ هزار میلیارد ریال) ۴۲.۸ درصد و نسبت به پایان سال قبل ( ۴۸۴۰.۴ هزار میلیارد ریال) ۲۵ درصد افزایش داشته است.

 

بیش‌ترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۱۵۵۷۵ هزار میلیارد ریال و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸۲.۹ هزار میلیارد ریال است.

 

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها پس از کسر سپرده قانونی ۷۹.۸ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۲ دهم و چهار دهم واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. نسبت مذکور در استان تهران ۹۳.۴ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۲.۴ درصد است.

 

بانک مرکزی اعلام کرده است که یکی از علت‌های مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران، استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

 

 

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics