تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بی طرفی برای بازبینی کننده کیفیت حسابرسی

هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران (IESBA) به تازگی اصلاحاتی را در آیین اصول اخلاق حرفه ای برای حسابداران حرفه ای منتشر کرده است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از مجله حسابرس، هیئت استانداردهای بین المللی اخلاق حرفه ای برای حسابداران (IESBA) به تازگی اصلاحاتی را در آیین اصول اخلاق حرفه ای برای حسابداران حرفه ای (شامل استانداردهای بین المللی استقلال) (the Code) در مورد بی طرفی بازبینی کننده کیفیت کار (EQR) و دیگر بازبینهای مربوط، منتشر کرده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این پروژه با تهیه استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت 2 (ISQM 2)  با عنوان «بازبینی کیفیت کار» به وسیله هیئت استانداردهای بین المللی حسابرسی و اطمینان بخشی (IAASB) که در دسامبر سال 2020 نهایی شد، همراه بود. 

 


بازنگریهای انجام شده رهنمودی را ارائه می دهد که به استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت 2 در پرداختن به صلاحیت فردی که قرار است در نقش بازبین کیفیت کار حسابرسی خدمت کند، با تمرکز بر ویژگی مهم بی طرفی، کمک می کند. این رهنمود در میان سایر موارد، به موارد زیر می پردازد:  


•در مورد لزوم شناسایی، ارزیابی و پرداختن به مخاطره های رعایت اصل بنیادی بی طرفی که ممکن است در انتصاب فردی به عنوان بازرس کیفیت کار برای یک کار مشخص به وجود آید، توضیح می دهد.  


• به طور صریح از الزامات استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت 2 پشتیبانی می کند که به موجب آن موسسه حسابرسی می تواند به عنوان یکی از شرایط شایستگی، یک دوره فاصله‌گیری دوساله قبل از این که شریک مسئول کار حسابرسی بتواند نقش بازرس کیفیت کار را در همان کار به عهده بگیرد، تعیین کند.


• تاکید می کند که الزام دوره فاصله گیری در استاندارد بین المللی مدیریت کیفیت 2 دارای هدف دوگانه حمایت از رعایت اصل بنیادی بی طرفی و کیفیت بالای کار است.   
این رهنمود ارتقایافته از دسامبر 2022 لازم الاجرا خواهد بود. 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics