تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

چرا با تورم 40 درصد، دغدغه معیشت نبود؟

یک کارشناس اقتصادی می گوید:« زمانی که شاخص ها را با سال های گذشته مقایسه می کنیم شاهد بهبود نسبی در کشور هستیم.»

 

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی گفت:«تورمی که در حال حاضر در اقتصاد ایران وجود دارد نسبت به سال های ۹۰ الی ۹۱ یک سوم است، ر سال های ۹۰ الی ۹۲ شاهد این بودیم که گرانی در آن زمان بیشتر از حال حاضر بوده است.»

 

اوافزود:« دو واقعیت را باید بپذیریم؛ نخست اینکه تورم فعلی از بیش از ۹۰ درصد کشورهای دنیا بیشتر است. دو اینکه این تورم نسبت به چندسال گذشته در حد یک سوم کاهش یافته است.»

 

حق شناس با تاکید بر اینکه واقعیت این است که طی سال های گذشته اقتصاد کشور تضعیف شده است،تصریح کرد:«این تضعیف بینه اقتصاد البته ناشی از مشکلات و بحران های مختلفی مانند بحران های صندوق بازنشستگی، تامین هزینه جاری کشور، بیکاری و با تحریم هاست که از گذشته به جای مانده و باوجود تلاش دولت هنوز آثار آن وجود دارد. از سوی دیگر درآمد های نفتی کشور به یک سوم سال های گذشته رسیده است.»

 

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد:«زمانی که مشکلات بیشتر و منابع کمتر می شود،قاعدتا نمی توان انتظار داشت که بهبود ساختار اقتصادی در کشور رخ دهد.»

 

حق شناس با مقایسه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به سال های گذشته، بیان کرد:« اما زمانی که شاخص ها را با سال های گذشته مقایسه می کنیم شاهد بهبود نسبی در کشور هستیم. »

 

او افزود:« در عین حال که مشکلات تورم و گرانی در کشور وجود دارد، اما افرادی که این مسائل را مطرح می کنند دغدغه صرفا اقتصادی برایشان مهم نیست. اگر مسائل اقتصادی برایشان مهم بود در سنوات گذشته که تورم به ۴۰ درصد رسیده بود، دغدغه هایشان را مطرح می کردند.»

منبع خبر: برترین ها
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics