تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سود حساب‌های ارزی چگونه محاسبه می‌شود؟

برای مشتریان بانک‌های کشور امکان افتتاح حساب‌های ارزی نیز وجود دارد که نرخ سود این حساب‌ها توسط بانک‌ها متناسب با بازدهی به کارگیری این منابع تعیین و بر مبنای رویه‌های متداول در بازارهای بین المللی به صورت ارزی پرداخت می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از  ایسنا، علاوه بر افتتاح حساب ریالی در بانک‌های کشور شما می‌توانید به نام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی حساب ارزی در شبکه بانکی کشور افتتاح کنید اما افتتاح حساب‌های ارزی تنها به ارزهای یورو، پوند انگلیس، دلار آمریکا، ین ژاپن، فرانک سوئیس، درهم امارات و دینار بحرین امکانپذیر است‌ و استفاده از سایر ارزها جهت افتتاح حساب‌های ارزی، به تشخیص و صلاحدید آن بانک موردنظر نیاز دارد و مانعی در این زمینه وجود ندارد. 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 کسانی که (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و خارجی) می‌خواهند حساب‌های ارزی افتتاح کنند، باید واجد شرایط افتتاح حساب‌های ریالی باشند و انواع حساب‌های ارزی شامل حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ارزی، حساب‌های قرض الحسنه جاری ارزی و حساب‌های ارزی سرمایه گذاری مدت دار می‌شود. 

 

قابل توجه متقاضیان افتتاح حساب‌های ارزی، هر یک از انواع حساب‌های ارزی ذکر شده در بالا مشمول حداقل خاص و قابل قبول برای افتتاح از سود متعلقه مربوط به خود هستند که حداقل قابل قبول برای افتتاح و مانده حساب‌های قرض الحسنه پس انداز و قرض الحسنه جاری و حساب ارزی سرمایه گذاری مدت دار توسط هر بانکی تعیین می‌شود.

 

همچنین، حداقل مدت زمان ماندگاری سپرده ارزی برای برخورداری از سود، یک ماه از زمان افتتاح حساب تعیین می شود و سود ارزی توسط بانک‌ها متناسب با بازدهی به کارگیری این منابع تعیین و بر مبنای رویه‌های متداول در بازارهای بین المللی به صورت ارزی قابل پرداخت خواهد بود.

 

 

 

 

 در این بین، به دارندگان حساب‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری ارزی سود تعلق نمی‌گیرد و شرکت دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز ارزی در صورت داشتن شرایط در قرعه کشی بلامانع است.

 

 علاوه براین، به سپرده‌های ارزی با منشا داخلی قبلی که تا پایان سال ۱۳۸۰ افتتاح شده باشند، تا پایان سررسید سود ریالی به نرخ رسمی قابل پرداخت است؛ بنابراین در سررسید سپرده گذاری با شرایط جدید امکان پذیر است‌.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics