تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تخصیص‌های عقب افتاده دانشگاه‌ها را جبران نکردیم

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از عقب افتادگی ۱۲درصدی تخصیص بودجه دانشگاه ها برای سال جاری خبر داد و گفت: هنوز بودجه عقب افتاده دانشگاه‌ها تخصیص نیافته است.

 

دکتر حسین عسکریان ابیانه با تاکید بر اینکه ۱۲درصد از تخصیص‌های دانشگاه‌ها تاکنون تحقق پیدا نکرده، افزود: تاکنون تنها ۵۱.۳ درصد از بودجه دانشگاه‌ها به آن‌ها اختصاص پیدا کرده است، در صورتی که این تخصیص باید ۶۵ درصد می‌رسید و در آذر ماه نیز با تخصیص بودجه‌ها باید تا ۷۵ درصد صورت می‌گرفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور باید تخصیص بودجه‌ها را جبران کند، چرا که اگر هر چه زودتر این اتفاق نیفتد دانشگاه‌ها دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تاکید کرد: بودجه آذر ماه با ۸ درصد کسری به دانشگاه‌ها اختصاص یافته و هنوز بودجه عقب افتاده به این مراکز تخصیص داده نشده است.

 

وی بیان کرد: بر مبنای گذشت ۹ ماه از سال، حدود ۱۲ درصد تخصیص بودجه‌ای دانشگاه‌ها تاکنون اتفاق نیفتاده و امیدوار هستیم در این چند ماه باقی مانده هر ماه حدود ۴ درصد از عقب افتادگی‌ها جبران شود.

 

دکتر عسکریان ابیانه همچنین به بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از تعداد ۵۰ دانشگاه تعداد ۳۰ دانشگاه در مرحله اول و ۲۰ دانشگاه در مرحله دوم برای سال جاری از بودجه مبتنی بر عملکرد که یک روش علمی اثبات شده است، استفاده کردند که باید از روسای دانشگاه‌ها بابت همکاری در این زمینه تشکر کرده و سازمان بودجه و برنامه‌ریزی کشور نیز از این حرکت دانشگاه‌ها استقبال کرده است، ضمن اینکه بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد ارتباطی به تخصیص بودجه دانشگاه‌ها ندارد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اعتباری که برای دانشگاه و مراکز پژوهشگاه‌ها برای سال ۹۷ در نظر گرفته شده است، یک بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد است.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics