تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بیمه شخص ثالث «راننده‌محور» می‌شود

انتقال تخفیف بیمه‌نامه شخص ثالث از بیمه‌گذار به خودروی مشابه مالک، والدین، همسر یا فرزندان بلاواسطه، از مصوبات بسیار ارزشمند مجلس شورای اسلامی به شمار رفته و گام بلندی است که در قانون جدید بیمه شخص ثالث برای حفظ منافع بیمه‌گذاران برداشته شده است.


به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از  روز دوشنبه ایرنا از بیمه مرکزی، انتقال تخفیف‌های درنظر گرفته شده در بیمه‌نامه شخص ثالث یکی از جلوه‌های صیانت از حقوق بیمه‌گذاران به شمار می‌رود.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

تخفیف‌های درنظر گرفته شده برای تهیه بیمه‌نامه شخص ثالث، حق مسلم کسانی است که با رعایت مقررات، قانون‌مداری، احتیاط و مسوولیت اجتماعی از مزایای قانونی بهره‌مند شده‌اند و به‌طور طبیعی حق تقدم آنان برای استفاده از این مزیت خاص محفوظ است.

 

طراحان آیین‌نامه جدید اعمال تخفیفات، بیش از هر مولفه دیگری برای حفظ حقوق ذی‌نفعان اصلی برنامه‌ریزی کرده‌اند و حتی برای حفظ حقوق مترتب برای دارندگان تخفیف درخصوص شیوه‌های دیگر انتقال آن هم تدابیری اندیشیده‌اند.

 

در این میان سامانه «سنهاب» به عنوان چشم تیزبین صنعت بیمه و مرکز داده‌های بیمه‌ای این صنعت، نقش مهمی در پایش تخفیفات دارد و نکته مهم این است که اطلاعات ثبت نشده در این سامانه‌ها با اتخاذ راهکارهایی به قوت خود باقی خواهد بود.

 

بی‌تردید تبصره ماده 6  قانون بیمه اجباری شخص ثالث می‌تواند از نشانه‌های آشکار اعتمادسازی و حفظ حقوق بیمه‌گذارانی باشد که پیش از این نگرانی‌هایی برای هدررفت سال‌های قانون‌مداری خود بودند.

 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics