تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

انتشار اصلاحیه در استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی

هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری (IASB) به تازگی اصلاحات کم دامنه ای در استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی منتشر کرد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از حسابرس، این اصلاحات به بنگاهها کمک خواهد کرد تا:
• افشای رویه های حسابداری را بهبود بخشند، تا اطلاعات سودمندتری را برای سرمایه گذاران و سایر ذینفعان مهم صورتهای مالی ارایه دهند؛ و 
• بین تغییر در براوردهای حسابداری با تغییر در رویه های حسابداری تمایز قایل شوند.

 


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

هیئت به دنبال دریافت بازخوردی که نشان می داد نیاز به رهنمودهای بیشتری وجود دارد تا به بنگاهها در تصمیم گیری درباره این که چه اطلاعاتی باید درباره رویه حسابداری افشا کنند، کمک کند، به تازگی اصلاحاتی در استاندارد بین المللی حسابداری 1 (IAS 1) با عنوان «ارایه صورتهای مالی» و بیانیه رویه حرفه ای شماره 2 استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS Practice Statement 2) با عنوان «قضاوتهای بااهمیت» منتشر کرد.

 

 


اصلاحات در استاندارد بین المللی 1 بنگاهها را وادار می کند که اطلاعات  بااهمیت درباره رویه های حسابداری را در عوض رویه های حسابداری عمده افشا کنند. اصلاحات در بیانیه رویه شماره 2 استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی، رهنمودی درمورد چگونگی به کار بردن مفهوم اهمیت در افشای رویه حسابداری ارایه می دهد. 

 


اصلاحات مربوط به استاندارد بین المللی حسابداری 1 و 8 برای دوره های گزارشگری مالی که از اول ژانویه و بعد از آن شروع می شوند، لازم الاجرا خواهد بود. به کارگیری اصلاحات پیش از این تاریخ نیز مجاز است. 

منبع خبر: حسابرس
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics