تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه رونمایی شد

سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه توسط استارت آپ «بیمیتو ازکی» رونمایی شد.


به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از  خبرنگار مهر، این سرویس امروز در نشست خبری آنلاین با حضور مسئولان این استارت‌آپ امروز رونمایی شد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

تیم لطیف رئیس هیأت مدیره «بیمیتو ازکی» در این نشست با اشاره به ادغام دو استارت‌آپ بیمه‌ای «بیمیتو» و «ازکی» از اسفندماه سال ۹۸ اظهار داشت: ایجاد شفافیت در صنعت بیمه و افزایش رضایت مردم از خرید بیمه تا دریافت خسارت خودرو مهمترین دغدغه صنعت بیمه در کشورهای در حال توسعه است.

 

وی با بیان اینکه خدمات این صنعت در بسیاری از کشورها به صورت آنلاین ارائه می‌شود، افزود: در کشور ما ۵ درصد بازار بیمه هم اکنون آنلاین است اما در کشوری مانند انگلیس ۵۰ درصد فروش بیمه خودرویی، توسط بیمه‌های آنلاین انجام می‌شود و کاغذ بازی حذف شده است. البته شیوع بیماری کووید ۱۹ نیز به تجارت بیمه کمک کرده و حتی در کشور ما نیز بیمه مرکزی برای بیمه نامه شخص ثالث، کاغذ بیمه را نمی‌خواهد.

 

لطیف درباره هدف از رونمایی از سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه گفت: فرآیند دریافت خسارت بیمه پیچیده است و به همین دلیل بسیاری از افراد دنبال آن نمی‌روند. اما در صورت آنلاین بودن این فرآیند، بسیاری از دغدغه‌های مردم قابل حل خواهد بود.

 

وی گفت: هدفگذاری ما این است که در سال ۱۴۰۰ پرداخت خسارت بیمه آنلاین زیر ۲۴ ساعت انجام شود.

 

 

 

 

حامد ولی پوری مدیرعامل «بیمیتو ازکی» با اشاره به هدف راه اندازی سامانه خرید آنلاین بیمه خودرو و پرداخت خسارت آنلاین گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مردم برای خرید بیمه اطلاعات لازم را ندارند و بیزنس ما روی این دغدغه شکل گرفت.

 

وی با اشاره به نارضایتی مردم از خدمات پرداخت بیمه خودرو توضیح داد: عامل خسارت برای حدود ۳۰ درصد افرادی که بیمه خریداری می‌کنند، تأثیرگذار است. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که نیمی از مردم تجربه دریافت خسارت بیمه را دارند و عواملی مانند فرآیند دریافت خسارت و مبلغ خسارت از جمله عوامل نارضایتی مردم به شمار می‌رود.

 

ولی پوری گفت: با وجود اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد پول بیمه مجدداً به افراد بازگشت داده می‌شود اما رضایتمندی حاصل نشده است.

 

مدیرعامل «بیمیتو ازکی» ادامه داد: در بررسی‌های ما مشخص شد که حدود ۷۰ درصد مردم از مراکز پرداخت خسارت بیمه آگاهی ندارند و ۹۰ درصد نیز در مورد فرآیندهای پرداخت خسارت اطلاع ندارند. با وجود اینگونه چالش‌ها، سرویس آنلاین پرداخت خسارت بیمه را راه اندازی کرده‌ایم تا دیگر مردم نیاز به حضور فیزیکی برای دریافت این خدمت نداشته باشند و سطح رضایتمندی آنها از این خدمات افزایش یابد.

 

وی با بیان اینکه در این سرویس برای ارزیابی میزان خسارت از کارشناسان بیمه مرکزی کاملاً مستقل از شرکت بیمه و دارای مجوز ارزیابی استفاده می‌کنیم، در مورد امنیت و جلوگیری از تقلب در این سرویس هم گفت: با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند هوش مصنوعی درصد تقلب در ارائه این سرویس بسیار پایین آمده است. تصاویر همان لحظه از ماشین گرفته می‌شود و در همین حال یک کارشناسی مجدد از تصاویر دریافتی خواهیم داشت که برای لایه تأمین کننده بیمه گذار و شرکت‌های بیمه، اطمینان ایجاد شود.

 

ولی پوری با اشاره به اینکه حتی یک مورد در فرآیند ما تقلب اتفاق نیافتاده است، گفت: این سرویس در شرایط فعلی فقط برای مشتریان بیمیوتو و ازکی قابل استفاده است و ممکن است در مرحله بعدی برای کل مشتریان صنعت بیمه این سرویس را ارائه دهیم.

 

وی با بیان اینکه مقدمات دریافت پروانه کارگزاری آنلاین از سوی بیمه مرکزی در حال انجام است، افزود: ما مقاومتی برای دریافت پروانه نداریم و راغب هستیم که فعالیتمان به رسمیت درآید تا بتوانیم ارتباط وب سرویس را با سامانه‌های بیمه مرکزی دریافت کنیم.

 

مدیرعامل «بیمیتو ازکی» در مورد قانون عدم انتقال بیمه شخص ثالث نیز گفت: رویکرد صنعت بیمه با قانون عدم انتقال بیمه شخص ثالث هنوز مشخص نیست و ما همگام با ظرفیتی که در صنعت بیمه وجود دارد پیش خواهیم رفت و خدمات می‌دهیم.

 

وی گفت: قیمت بیمه شخص ثالث را رگولاتوری تعیین می‌کند و ما نقشی در آن نداریم. سقفی برای پرداخت بیمه نیز در این سرویس دیده نشده است.

 

در این نشست ارس اناری عضو هیئت مدیره «بیمیتو ازکی» نیز با اشاره به فعالیت استارت‌آپ بیمیتو از سال ۹۵ که با ۴ نفر آغاز به کار شده است، افزود: هم اکنون یک تیم ۲۰۰ نفره در شرکت «بیمیتو ازکی» فعال است.

 

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد که ظرف یک سال اخیر بسیاری از مردم به سمت دریافت خدمات آنلاین حرکت کردند، در خصوص بررسی‌های صورت گرفته از وضعیت صنعت بیمه خودرویی گفت: بررسی‌ها نشان داد که از نظر تعدادی ۴ درصد کسانی که بیمه شخص ثالث دارند در سال تصادف می‌کنند.

 

 

 

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics