تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

گام مهم برای جلوگیری از خروج ارز واردات کارت‌های بانکی

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور برای واردات کارت‌های بانکی و یا دستگاه‌های پوز خارج می‌شود که با موبایلی شدن پرداخت‌ها، در این بخش صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان، محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره طرح پرداخت موبلیلی که به تازگی از سوی بانک مرکزی رونمایی شده است، گفت: ضمن تشکر از رییس کل بانک مرکزی بابت صدور مجوز و دستورالعمل به شبکه بانکی برای حذف کارت های بانکی و انجام تمامی پرداخت‌ها از طریق QR کد، باید توضیح داد که بانک ملی ایران از سال ۹۸ زیرساخت‌های این کار را آماده کرده بود، زیرا بر این اساس که بسیاری از کشورهای پیشرفته چند سال پیش این مسیر را طی کرده بودند، پیش‌بینی می‌شد که بانک مرکزی نیز در نهایت در این مسیر قدم خواهد گذارد.


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی در ادامه اضافه کرد: QR کد در رویداد ملی شو ۳ سال ۹۸ به صورت آزمایشی رونمایی شد و حال که بانک مرکزی این مصوبه را صادر کرده با فراغ بال بیشتری به این کار اقدام خواهیم کرد. بر اساس QR کد، تمامی دریافت و پرداخت‌ها از طریق گوشی‌ها صورت می‌گیرد که برای بانک‌ها و صنایع کشور صرفه‌جویی زیادی به دنبال دارد.

 

مدیرعامل بانک ملی ایران در این خصوص یادآور شد: سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون یورو ارز از کشور برای واردات کارت‌های بانکی و یا دستگاه‌های پوز خارج می‌شود. به مرور هزینه کرد برای قطعات آنها، رول کاغذ و ... حذف خواهد شد. علاوه بر این، کار شکیل و با کلاسی هم به حساب می‌آید.

 

 

 

منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics