تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

بازار بورس در آینده چگونه خواهد بود؟

از 7 ماه پیش تا کنون که بازار بورس دائما در حال ریزش بوده، ارزش کل سهام حدود 40 درصد کاهش پیدا کرده است که باعث ایجاد سوالی در ذهن مردم می‌شود: آینده بازار بورس چگونه است؟

به گزارش لحظه نگر حسمان،  به نقل از  سایت طلا،بازار سرمایه طی دو سال گذشته یک بازار بسیار سودده و پربازده بوده است که از آن زمان رشد بسیار زیادی را تجربه کرده است. اما از مرداد ماه 99 تا کنون این بازار دچار ریزش کم و بیش دائمی شده که منجر به ضرر دیدن بسیاران از فعالان بازار سرمایه و ایجاد نگرانی‌هایی شده است. اخیرا نوسان بورس کاهش یافته اما همچنان در حال ریزش است. در ادامه چه وضعیتی ممکن است برای بازار سهام پیش بیاید؟ آیا بالاخره بورس صعودی می‌شود؟ این‌ها سوالاتی است که در ادامه برخی از کارشناسان اقتصادی مطرح کشور به آن پاسخ داده‌اند:


گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

گلناز میرسلیمانی، کارشناس بازار سرمایه: بازار به سمتی نمی‌رود که بخواهد به افزایش قیمت‌ها واکنش بدهد. بازار سرمایه تا حدود زیادی به قیمت دلار بستگی دارد و به دلیل نوسان قیمت آن، سرمایه‌گذاران از ورود به بازار می‌ترسند و فعلا به این سمت نمی‌روند. در این صورت در آینده نزدیک شاهد نوسان شدید بازار سرمایه نخواهیم بود.

 

علی عصاری، کارشناس بازار سرمایه: بازار بورس در شرایطی است که به حمایت دولت نیاز دارد و سیاست‌های مختلف باید برای بهبود آن به کار برده شوند. عرضه اولیه نمادها و حمایت از آنها می‌تواند در کوتاه مدت موثر باشد اما این تاثیر کوتاه مدت است و در بلند مدت هنوز هم احتمال افت شاخص و ریزش وجود دارد.

 

محمد مهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه: با توجه به نیاز بازار به نقدینگی، نوسان‌ها به احتمال زیاد ادامه دار خواهد بود. نوسان‌های دلار و افزایش قیمت‌ها تاثیر چندانی بر شاخص‌ها ندارند و تنها عامل نوسان آن هستند. تا زمانی که رکود موجود در بازار سهام مشاهده می‌شود، انتظار بهبود تقریبا غیر ممکن است. بازار سرمایه فعلا به سیگنال‌های بازار جهانی و سیگنال‌های سیاسی واکنش نشان نمی‌دهد، اما افت یا خیزش آنچنانی هم ندارد؛ به طوری که دامنه نوسان‌ها کاهش یافته و تغییر قابل توجهی در این بازار نمی‌بینیم.

 

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه: ممکن است حمایت‌های نسبی از بازار بورس و عرضه‌های اولیه در روزهای آینده ادامه یابد و با توجه به این مسئله دامنه نوسان‌ها کاهش پیدا کند و سیستم کم کم به تعادل برسد. همچنین ممکن است تا حدودی شاهد افزایش حجم معاملات باشیم.

 

 

 

 

مهدی سماواتی، کارشناس بازار سرمایه: با توجه به سیاست‌های جدید و حمایت‌های ادامه دار، احتمالا بهار خوبی در انتظار بازار سهام باشد.

 

شایان توجه است که علی‌رغم بازدهی مناسب بازار سهام در سال 98 و 99، از مرداد ماه امسال تا کنون شاهد ریزش بازار سهام بوده‌ایم و بسیاری از سهام‌داران منتظرند بالاخره بعد از هفت ماه، این بازار سودی را نصیب آنان کند. از نگاه کارشناسان ممکن است آینده بازار سهام بعد از عید نوروز دچار تغییراتی شود و متعادل‌تر شود. از نظر کارشناسان در صورت مثبت بودن تغییرات نرخ ارز و همچنین سیگنال‌های سیاسی، ممکن است بهار خوبی در انتظار بورس باشد.

 

 

 

منبع خبر: سایت طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics