تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
رئیس دانشگاه صنعتی شریف خبر داد؛

فروش ۲ هزار میلیارد تومانی شرکتهای دانش بنیان ناحیه نوآوری شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در ناحیه نوآوری شریف پانصد شرکت دانش بنیان فعال هستند که تا کنون دو هزار میلیارد تومان فروش داشته اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود فتوحی امروز در «آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی» که با حضور رئیس‌جمهور در قالب «شصت و یکمین برنامه افتتاح پروژه‌های کلان ملی» به صورت ویدئو کنفرانسی از رسانه ملی پخش شد، گفت: امروز ناحیه نوآوری شریف با فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فروش ۲۰۰۰ میلیاردی این شرکت‌ها، به مرحله رونمایی می‌رسد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: امروز ایجاد اکوسیستم نوآوری در ناحیه نوآوری شریف به ثمر نشسته؛ این باعث مباهات است که با حضور رئیس‌جمهور اتفاق می‌افتد.

 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: این طرح بر اساس مطالعات طولانی و تکمیل اقدامات مهم دانشگاه در حوزه تجاری سازی دانش و ترویج کارآفرینی اجرا شده و یک تحول بزرگ در اطراف دانشگاه را رقم زده است.

 

وی با تأکید بر اینکه ایجاد چنین ناحیه نوآوری در کنار دانشگاه می‌تواند علاوه بر اشتغال در جلوگیری از مهاجرت نخبگان مؤثر واقع شود، گفت: شرکت‌های ناحیه نوآوری شریف را دانشجویان، دانش‌آموختگان، فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها، اساتید و اعضای هیئت علمی تشکیل می‌دهند و این می‌تواند زمینه‌ای برای تجاری‌سازی محصولات فناورانه باشد.

 

فتوحی با بیان اینکه ناحیه نوآوری شریف، تجلی صنعت و دانشگاه است، گفت: در برنامه راهبردی دانشگاه ۳ هدف سرآمدی در پژوهش و فناوری، سرآمدی در اثربخشی و سرآمدی در آموزش تربیت انسانی را در پیش گرفتیم.

 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: در ناحیه نوآوری شریف، ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان، ۱۵ شتابدهنده، ۸ صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری و ۱۰ مرکز نوآوری فعالیت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰۰۰ نیروی دانشی در این ناحیه نوآوری مشغول فعالیت هستند، افزود: این ناحیه نوآوری می‌تواند اشتغال مولدی را ایجاد کند و علاوه بر آن فرصت‌های شغلی را برای سایر متقاضیان کار فراهم آورد.

 

وی با بیان اینکه این ناحیه نوآوری باعث رشد و ایجاد زیرساختهای شهری و ارتقا رفاه و آسایش مردم منطقه می‌شود، گفت: در این مسیر تعاملاتی با معاونت علمی، مدیریت شهری و سرمایه گذاران داشتیم که هفتاد هزار مترمربع به زیرساخت ناحیه نوآوری شریف اضافه شود. به عنوان مثال یکی از طرح‌های توسعه‌ای احداث برج فناوری است که این برج فناوری ۲۵ هزار مترمربع زیربنا دارد و زمینه فعالیت ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان را فراهم می‌آورد.

 

 

 

 

 

منبع خبر: مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics