تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جهش بی سابقه قیمت خانه در تهران

به گفته یک مشاور املاک، آپارتمان‌های نیاوران این روزها از متری حدود ۴۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

جهش بی سابقه قیمت خانه در تهران


به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از  گزلرش طلا،اتفاقاتی که در بازار مسکن ۹۹ رخ داد در طول سه دهه اخیر بی‌سابقه بود. ظاهر «جهش قیمت ملک» در سال گذشته شبیه رخداد سال ۸۶ است؛ اما دو تفاوت در نبض قیمت و معاملات مسکن پارسال وجود دارد که بیانگر رکوردزنی تاریخی جهش مسکن در سال ۹۹ است. در سال‌ جاری، سه مسیر مقابل بازار معاملات مسکن وجود دارد.

بررسی آماری تحولات بازار مسکن در سه دهه اخیر نشان می‌دهد: بازار مسکن در سال ۹۹ با استناد به دو نشانه، یک تورم بی‌سابقه را تجربه کرده است. تا پیش از انتشار کارنامه بازار مسکن در یک‌سال ۹۹، دو علامت جدی از وقوع یک رکورد بی‌سابقه در این بازار وجود داشت. این رکورد شامل دو جزء اصلی معاملات و قیمت بود. بازار مسکن از یک سو در سال ۹۹، رکود کمترین حجم ماهانه معاملات مسکن را داشت.


به طوری‌که در برخی ماه‌ها حجم معاملات به کمتر از ۳ هزار فقره نیز رسید. علامت دیگر رکورد تورم ماهانه مسکن بود که به بیش از ۵ درصد رسیده بود. به این ترتیب این انتظار از پیش از انتشار کارنامه یکساله وجود داشت که بازار مسکن به لحاظ رکود سنگین معاملات و جهش قیمت، یک رکورد بی‌سابقه را ثبت کرده است.

با این حال در روز‌های اخیر، همزمان با انتشار اطلاعات کارنامه تحولات یکساله بازار مسکن در سال گذشته، بر بی‌سابقه نبودن وضعیت این بازار تشکیک وارد شد. اطلاعات این کارنامه مشخص کرد میانگین قیمت مسکن در یک‌سال ۹۹ معادل ۲۳ میلیون و ۸۶۵ هزار تومان بوده که نسبت به یک‌سال ۹۸، بیش از ۸۰ درصد رشد کرده است.

به گفته یک مشاور املاک، آپارتمان‌های نیاوران این روزها از متری حدود ۴۵میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

یکی از کارشناسان مشاور املاکی که در محله نیاوران فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: قیمت مسکن در این محله از متری حدود 45میلیون تومان شروع شده و قیمت‌های بالای 100میلیون تومان برای هر متر مربع نیز در بین فایل‌ها دیده می‌شود.

وی با تاکید براینکه آپارتمان‌های لوکس زیادی در این محله وجود دارد و این مساله در قیمت واحدها موثر است گفت: یکی از عوامل مهم که در تعیین قیمت مسکن نقش دارد، امکانات موجود در ساختمان است و این امکانات می‌تواند تا حد زیادی بر قیمت بیافزاید؛ همچنین در بسیاری از برج‌ها، پنت‌هاوس‌ها و... هرچه به طبقات بالاتر برویم، قیمت مسکن نیز افزایش دارد و عموما واحدهای طبقات پایینی، اختلاف قیمت زیادی با واحدهای طبقات بالا دارد.

این کارشناس مشاور املاک همچنین اظهار داشت: گل سنگ یکی از مناطق گران قیمت در نیاوران است؛ واحدی 270متری و 3ساله در این منطقه متری 105میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین یک دستگاه آپارتمان 180متری و نوساز در خیابان همایون متری 85میلیون تومان قیمت گذاشته شد.

وی ادامه داد: از دیگر فایل‌های موجود، یک دستگاه آپارتمان 120متری و نوساز در مرجان است که متری 70میلیون تومان قیمت خورد. قیمت واحدی 110متری و 10ساله در خیابان امیر نیز متری 60میلیون تومان بوده است.

 

این کارشناس مشاور املاک در پایان با تاکید بر رکودی که مدت زیادی بر بازار مسکن حاکم است، گفت: تعداد معاملات مدت زیادی است که روندی کاهشی دارد و مانند قبل نیست؛ اما قیمت مسکن تغییر زیادی نداشته و اگر کاهشی صورت گرفته، بسیار جزیی بوده است.

منبع خبر: طلا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics